دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 12:40

پیش‌بینی کاهش آمار ساخت‌وساز در بازار آتی مسکن

نایب رئیس کانون انبوه‌سازان ایران با بیان اینکه بر اساس آمار شهرداری میزان ساخت‌وساز در نیمه دوم گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن با 70 درصد کاهش همراه بوده است، گفت: آثار کاهش تقاضای ساخت‌وساز یا صدور پروانه ساختمانی اواخر امسال و اوایل سال بعد نمایان می‌شود.
کد خبر : 23775

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه در سال گذشته با کاهش آمار ساخت‌وساز ناشی از ادامه رکود سال 92 مواجه بودیم، افزود: بخشی از آمار تولیدات ساختمانی سال گذشته به پروانه‌های صادرشده در همان سال یا قبل آن بود.


وی با بیان اینکه در سال گذشته به علت فروش نرفتن ساختمان‌های آماده و رکود فعالیت‌های ساخت‌وساز با کاهش تقاضای ساخت مواجه شدیم، تصریح کرد: در سال جاری وزارت راه برای خروج بازار مسکن از رکود، سقف تسهیلات بخش ساخت‌وساز را افزایش داد که ارائه این وام‌های جدید می‌تواند تا حدودی این بازار را متاثر کند.


محتشم اظهار کرد: حتی ارائه گواهی خرید اوراق سپرده وام‌های 45 و 60 میلیون تومانی و 10 میلیون تومان وام جعاله نیز نتوانست به رونق بازار مسکن کمک کند.


رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران ادامه داد: وام‌های 40، 60 و 80 میلیون تومانی خرید مسکن در شهرهای بزرگ حدود 30 درصد و در شهرهای کوچک حدود نیمی از هزینه مورد نیاز برای خرید مسکن را تامین می‌کند، بنابراین این وام‌ها می‌تواند برای واحدهای مسکونی کوچک و متوسط موثر واقع شود.


نایب رئیس کانون انبوه‌سازان ایران عنوان کرد: اگر دولت مقررات ساخت‌و‌ساز بافت فرسوده را اجرایی کند، می‌توان گفت که از طریق احیای بافت فرسوده گامی برای تحریک بازار مسکن برداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته