دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 10:18

نگرانی دولت آمریکا از مذاکرات محرمانه داماد ترامپ با ولیعهد عربستان

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که مشاور ارشد کاخ سفید جزئیات مذاکراتش را با ولیعهد عربستان درباره افق‌های حل و فصل سیاسی تنش میان اسرائیل و فلسطین، از وزیر امور خارجه این کشور مخفی کرده است.
کد خبر : 237641

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عربی 21، پایگاه خبری روزنامه بلومبرگ آمریکا به‌نقل از سه منبع آگاه فاش کرد: «رکس تیلرسون نسبت به این موضوع که جارد کوشنر به وزارت امور خارجه آمریکا درباره اطلاعات ویژه‌ای که درباره تشکیل دولت فلسطینی با حمایت چند کشور ازجمله عربستان دارد، توضیح نمی‌دهد نگران است.»


یکی از منابع گفت: «مشکل اصلی این است که کوشنر با وزارت امور خارجه مشورت نمی‌کند و سطح ارتباطش با شورای امنیت ملی مشخص نیست. این موضوع هم برای شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه مشکل‌آفرین شده است و نمی‌توان آن را به راحتی حل کرد.»


منبع دیگر از نگرانی تیلرسون گفت و تاکید کرد: «مذاکرات میان کوشنر و محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان اوضاع منطقه را پیچیده‌تر می‌کند و تحریک‌آمیز است. حتی تردید وجود دارد که دونالد ترامپ از مضمون همه مذاکرات آگاه باشد.»


وی افزود: «به‌تازگی وزیر امور خارجه تلاش کرده است تا برخی از کانال‌های کلیدی کوشنر را در زمینه حل و فصل اختلافات میان فلسطین و اسرائیل مسدود کند.»


کوشنر در یک ماه گذشته دست‌کم سه بار به خاورمیانه سفر کرده بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته