دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 09:44
رئیس دانشگاه هرمزگان مطرح کرد:

انحلال سازمان سنجش بدون جایگزین مناسب مشکلی را حل نمی‌کند/ لزوم حذف تدریجی کنکور

رئیس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه قبل از حذف کنکور باید جایگزین مناسب آن ارائه شود، تاکید کرد این تصمیم ممکن است در حال حاضر صدماتی را هم به آینده علم و فناوری وارد کند.
کد خبر : 237611

دکتر علی‌اکبر شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اقدامات و بحث‌های اخیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حذف کنکور و انحلال سازمان سنجش گفت: لازم است قبل از هر اقدامی جایگزینی مناسب برای آزمون ورودی کنکور ارائه شود و صرفا انحلال سازمان سنجش و کنکور مشکلی را حل نمی‌کند.


او ادامه داد: البته نمی‌خواهم مدعی شوم که کنکور بهترین روش ممکن است، بلکه در حال حاضر تنها گزینه موجود است. چرا‌که گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها و کثرت متقاضیان و عدم آمادگی دانشگاه‌ها و نبود مکانیزم بدیلی، بنابراین در حال حاضر گمان نمی‌کنم این تصمیم عملی باشد و شاید که صدماتی هم را به آینده علم و فناوری وارد کند.


رئیس دانشگاه هرمزگان افزود: لذا ضرورت دارد متخصصان حوزه علوم تربیتی، روانشناسی و صاحبان تجربه در حوزه علم و فناوری با بهره‌گیری از تجربیات دانشگاه‌های دنیا کارشناسانه و عالمانه تصمیم بگیرند.


شیخی در ادامه گفت: یکی از راه‌ها می‌تواند این باشد که ابتدا حذف کنکور از مقطع دکتری آغاز شود و گام به گام و تدریجی کنکور را حذف کرد و به زعم بنده تصمیمی دفعی نادرست است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته