دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 09:30

گرایش اعتیادآور به استفاده از فضای مجازی، نسل سوم مخدرها

کارگاه آموزشی فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی به همت کانون بسیج اساتید و معاونت دانشجویی- فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد برگزار شد.
کد خبر : 237607

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی بیشتر استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه با ماهیت فضای مجازی، چگونگی بهره برداری از این فناوری و راه‌کارهای مقابله با آسیب‌های آن بود.


در این کارگاه ابتدا درباره وضعیت فعلی فناوری دیجیتال و آینده آن و امکانات و فرصت‌هایی که با بهره گیری از این فناوری بدست می‌آید، مطالبی بیان شد .


در ادامه با ذکر مثال‌هایی، برخی از آسیب‌های جدی زندگی دیجیتالی از قبیل گرایش افسار گسیخته و اعتیاد آور به استفاده از فضای مجازی به عنوان نسل سوم مخدرها، درگیری نزدیک به هفت درصد از حواس انسان با ابزارها و محتواهای فضای مجازی که در آینده‌ای نه چندان دور به حدود هفتاد درصد خواهد رسید، مشکلات روانشناختی و آسیب های روانی، ترویج بی عفتی و ناهنجاری‌های اخلاقی، انتشار محتواهای سیاسی کذب، امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصی، گرایش به فردگرایی و سست شدن بنیان خانواده مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، برخی از پژوهش‌های مهم انجام شده از سوی دانشگاه‌های معتبر دنیا در زمینه بحران‌های ناشی از فضای مجازی نیز بیان شد.


این کارگاه با حضور جمع زیادی از دانشجویان در تالار زنده یاد دکتر حیاتی واحد لامرد و با تدریس حجت‌الاسلام محمد فروهر مسئول کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی فضای مجازی حوزه علمیه قم برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته