دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 10:05
تحلیلگر فلسطینی:

پروژه سعودی‌ها گرایش اعراب به رژیم صهیونیستی است

منطقه در وضعیتی قرار دارد که شاهد تقابل دو جریان مقاومت به رهبری ایران و ائتلاف عربی به رهبری عربستان هستیم، ائتلافی که به باور یک تحلیلگر فلسطینی، تنها مجری خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : 237581

پس از بحران آفرینی سعودی‌ها در یمن و قطر که مشکلاتی را برای دیگر کشورهای منطقه به وجود آورد، شاهد ایجاد یک ائتلاف سعودی هستیم که با ادعای مبارزه با تروریسم و تروریستی خواندن گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان درصدد مقابله با جریان مقاومت در منطقه به رهبری جمهوری اسلامی ایران هستند. نمونه بارز آن نشست اتحادیه عربی بود که چندی پیش در قاهره برگزار شد و با بیانیه‌ای ضد ایرانی و ضد مقاومت خاتمه یافت.


ابوالحسن الخطیب، تحلیلگر فلسطینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با بیان اینکه وضعیت منطقه در مرحله حساسی قرار دارد، گفت: «آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد و درگیری‌هایی که وجود دارد می‌تواند تعیین کننده چارچوب کلی برای آینده منطقه باشد.»


وی در پاسخ به این سوال که «هدف سعودی‌ها از به راه انداختن یک دوقطبی در منطقه میان کشورهای عربی و جبهه مقاومت چیست؟» تصریح کرد: «سعودی‌ها در تلاش هستند تا با طرح‌های خود منطقه را به آتش بکشند. جهان عرب در حال رفتن به سمت و سوی مشخصی و آن گرایش به رژیم صهیونیستی است. آن‌ها می‌خواهند موضوع فلسطین را نادیده بگیرند و معتقدم که پروژه سعودی‌ها برای گرایش اعراب به رژیم صهیونیستی باوجود پیچیده بودن، نمی‌تواند موفق باشد و شکست خواهد خورد.»


الخطیب افزود: «در مقابل طراحی توطئه‌ای که سعودی‌ها انجام داده‌اند، محور مقاومت توانسته است با در دستور کار قرار دادن مبارزه با تروریسم، تفاله‌های آمریکایی-صهیونیستی را از منطقه بیرون کند و به موفقیت‌های فراوانی در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش دست یابد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته