دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 12:46

نحوه ارائه فهرست انتخاباتی احزاب در انتخابات مجلس مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه -27 خرداد- نحوه ارائه فهرست انتخاباتی از سوی احزاب برای حضور در انتخابات مجلس را مشخص کردند.
کد خبر : 23753

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده 4 طرح مذکور را با 123 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 108 نفر نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.


در ماده 4 این طرح آمده است که احزاب می‌توانند پس از تائید صلاحیت داوطلبان نامزدی حوزه‌های انتخابیه موجود استان، فهرست خود را تنظیم و حداقل تا 24 ساعت قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها به هیات اجرایی استان اعلام کنند.


همچنین تبصره 1 این ماده مقرر کرده است ارائه فهرست از سوی احزابی صورت می‌گیرد که طبق قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب 1360/6/7جوز فعالیت داشته باشند. ارائه فهرست ائتلافی توسط احزاب بلامانع است. احزاب موظفند در هنگام ارائه فهرست به هیات اجرایی استان موافقت کتبی نامزدها مبنی بر عضویت در فهرست را ارائه کنند.


در تبصره 2 این ماده نیز آمده است ائتلاف‌های ملی که توسط احزاب شکل می‌گیرد باید به اطلاع ستاد انتخابات کشور برسد.


تبصره 3 این ماده نیز می‌گوید، چنانچه فردی یا افرادی از نامزدهای مذکور در فهرست‌ها به دلایل قهری یا به درخواست کتبی نامزد پس از ثبت نام و حداقل تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات از فهرست خارج شوند؛ حزب یا احزاب ارائه‌کننده فهرست می‌توانند از میان سایر داوطلبان تائید صلاحیت‌شده در حوزه انتخابیه موجود استان با رعایت مفاد این ماده، فهرست خود را تکمیل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته