دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1396 - 06:00
 عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس مطرح کرد

اصرار کمیسیون قضایی بر انتشار اسامی مفسدان اقتصادی/ ارسال طرح به مجمع تشخیص برای تصمیم نهایی

 عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه فساد اقتصادی یکی از مسائلی است که کشور و نظام را تهدید می‌کند، گفت: نمایندگان مجلس انتشار اسامی مفسدان اقتصادی را راهکاری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌داند.
کد خبر : 237432

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به بررسی طرح برگزاری علنی جلسات مفاسد اقتصادی در دادگاه و انتشار اسامی متهمان در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: شورای نگهبان به این طرح ایراد وارد کرده و آن را خلاف شرع و قانون اساسی تلقی کرده است.


وی با بیان اینکه از نظر شورای نگهبان طرح اسامی افراد در رسانه ها، می‌تواند به آبروی افراد صدمه بزند چون این موضوع صرفا در مرحله‌ اتهام است و ممکن است این افراد از اتهام تبرئه شوند، ادامه داد: با این حال کمیسیون حقوقی – قضایی مجلس بر این موضوع تاکید داشته و شفاف‌سازی را یکی از راه‌های مبارزه با فساد می‌داند.


عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد اقتصادی یکی از مسائلی است که کشور و نظام را تهدید می‌کند، توضیح داد: این طرح، راه‌کاری است که ما به آن رسیدیم و برای تصمیم گیری نهایی آن را به مجمع تشخیص فرستادیم. امیدواریم مجمع با توجه به ابرام نمایندگان مجلس، همراهی کند تا بحث شفاف‌سازی در مبارزه با فساد را در جامعه گسترش دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته