دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال در جام جهانی(2)

زهر لاروخا کشنده برای همه حریفان

اسپانیا با تکیه بر ستاره‌های بی‌شمارش و اتحاد مثال‌زدنی در کارهای تیمی مدعی دوم قهرمانی جام جهانی روسیه است.
کد خبر : 237428

گروه ورزشی خبرگزاری آنا، زمانی که نام دانمارک به واسطه اروپایی بودنش در کنار پرتغال و اسپانیا قرار نگرفت شاید هیچ ایرانی دوست نداشت که نام تیم ملی کشورش در گروه B وارد شود ولی این اتفاق افتاد و حالا شاگردان کی‌روش در کنار پرتغال، اسپانیا و مراکش یکی از تیم‌های حاضر در گروه دوم مسابقات جام جهانی روسیه است.


تیم ملی کشورمان پس از اولین دیدار خود در جام جهانی روسیه برابر مراکش ساعت 21:30 روز 30 خرداد 1397 به مصاف اسپانیا می‌رود. تردیدی نیست که این دیدار بسیار بسیار سخت‌تر از مصاف با مراکش است. اسپانیا تیمی نیست که بتوان آن را حریفی در سطح نماینده آفریقا دانست. ماتادورها که سابقه قهرمانی در جام جهانی 2010 را در کارنامه دارند، 3 بار هم فاتح جام ملت‌های اروپا شده‌اند که 2 مرتبه آن در سال‌های 2008 و 2012 بوده است.


فاصله این قهرمانی‌ها آنچنان زیاد نیست و برای همین می‌توان بار دیگر اسپانیا را یکی از مدعیان ایستادن بر سکوی قهرمانی جام جهانی روسیه دانست. به خصوص زمانی که نگاه به نتایج ماتادورها در مسیر راهیابی به بزرگترین و مهم‌ترین مسابقات فوتبالی جهان می‌اندازیم بیشتر به این باور می‌رسیم که لاروخا یکی از از جدی‌ترین مدعیان ایستادن بر سکوی قهرمانی روسیه است. شاگردان ژولین لوپتگی که با حضور خود بار دیگر صلابت را پس از ناکامی در جام جهانی 2014 و جام ملت‌های 2016 به ماتادورها برگردانده است، در 10 بازی انتخابی جام جهانی در گروه G اروپا 9 پیروزی به دست آورده‌اند و تنها در خانه ایتالیا به تساوی رضایت دادند. این در حالی بود که پیش از برگزاری مرحله گروهی و پس از آنکه مشخص شد اسپانیا با ایتالیا در یک گروه قرار دارند برخی احتمال آنکه لاروخا قافیه را به آتزوری ببازد زیاد دانستند اما ماتادورها با شایستگی مجوز صعود به روسیه را به دست آوردند.


ژولین لوپتگی 51 ساله توانسته اسکلت‌بندی اصلی تیمش را با حفظ سرخیو راموس، جرارد پیکه، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا و داوید سیلوا حفظ کند. البته باید به این فهرست ایسکو، آلوارو موراتا و مارکوس آسنسیو را هم اضافه کرد. بسیاری از نشریات معتبر اسپانیایی رمز موفقیت لوپتگی احیای شخصیت تیم ملی این کشور می‌دانند. جایی که او توانست ستاره‌های لاروخا را به خوبی در کنار هم بچیند و کار تیمی را بر همه چیز اولویت دهد.


سایت مطرح ساکرنت در گزارشی تیم ملی اسپانیا را بعد از برزیل با 16 درصد، بخت دوم قهرمانی جام جهانی دانسته است. سرخ‌پوشان با خط حمله زهرداری که از سوی هافبک‌های تهاجمی و بازی‌سازش به خوبی حمایت می‌شود، می‌تواند برابر هر حریفی برنده باشد. زهر خط حمله لاروخا با اتکا به ایسکو،‌موراتا و کایخون با حمایت اینیستا، بوسکتس، تیاگو آلکانترا، آسنسیو و سیلوا بدون تردید هیچ خط دفاعی را در آسایش قرار نخواهد داد. ناچو و آلبا بک‌های نفوذی این تیم هستند و پیکه و راموس هم به خوبی در ضربات ایستگاهی دروازه حریفان را تهدید می‌کنند. داوید دخه‌آ نیز یکی از آماده‌ترین دروازه‌بانان این روزهای فوتبال جهان است.


کشور اسپانیا در یک نگاه





























































پایتخت مادرید
بزرگترین شهر مادرید
زبان رسمی اسپانیایی
نوع حکومت پادشاهی مشروطه
نام حاکمان
• پادشاه
• نخست‌وزیر

فیلیپ ششم
ماریانو راخوی
مساحت ۵۰۴٬۷۸۲کیلومتر مربع
جمعیت ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
واحد پول یورو
دامنه اینترنتی .es
پیش‌شماره تلفنی +۳۴
شاخص توسعه انسانی ۰٫۹۳۰
تولید ناخالص داخلی ۲٫۰۶۹ بیلیون دلار
تراکم جمعیت ۲۳۱٫۱‎/km۲
منطقه زمانی CET (ساعت جهانی+۱)


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب