دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برانکو:

چرا باید دنبال خداحافظی کی‌روش باشم؟/ مقابل ذوب‌آهن در حد لیگ قهرمانان بازی کردیم

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه چرا باید دنبال استعفای کی‌روش باشم؟ گفت: فیلیکس ماگات هم در چین استعفا داده‌است حالا این موضوع چه ربطی به من دارد.
کد خبر : 237399

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران، گفت: «خیلی خوشحالم بابت پیروزی مقابل ذوب آهن. از این فرصت استفاده می‌کنم و از بازیکنان بابت نمایش خوبی که ارائه کردند تشکر می‌کنم.»


وی افزود: «در این بازی خیلی خوب کار کردیم و در حد لیگ قهرمانان بودیم. محکم و منسجم بازی کردیم و واقعا از این عمکرد راضی هستم. این اتفاق من را بیشتر از شکستن طلسم بازی مقابل ذوب آهن خوشحال می‌کند. بازی خوبی بود فرصت‌های گل زیادی داشتیم و به طور خاص یک تیم خوب بودیم. ذوب آهن هم شاید نتایج خوبی نگرفته اما به نتیجه خواهد رسید.»


برانکو در پاسخ به این سوال که قلعه‌نویی اعتقاد دارد پرسپولیس 4 توپ روی دروازه آورده و آنها را به گل تبدیل کرده و به غیر از آن فرصتی نداشته است، تصریح کرد: «هر کسی به روش خودش بازی را نگاه می‌کند اما یادآوری می‌کنم اولین فرصت ما در دقیقه 5 بازی توسط منشا بدست آمد که بازیکن ذوب آهن او را هل داد. بعد از آن فرصت مناسبی در اختیار مسلمان قرار گرفت که با بدشناسی از دست داد.گادوین منشا در دقیقه 90 یک موقعیت خوب بدست آورد که در ضربه پشت پای او را گلر گرفت. به غیر از این چند فرصت موقعیت‌های دیگری هم بود. در کنار آن 4 گل هم به ثمر رساندیم. شما گلی که با پاس پشت پای منشا به امیری و پاس در عرض او به علیپور بدست آمد نگاه کنید چقدر این حرکت زیبا بود. روی گل کامیابی‌نیا هم تمرین بسیار زیادی کردیم ما همیشه روی ضربات ایستگاهی تمرین داریم. گل منشا هم بسیار تاکتیکی بود. گل چهارم هم روی حرکت فوق‌العاده‌ای بدست آمد و واقعا محشر بود. حالا شما بگویید ذوب آهن کدام شانس گل را داشت، هنوز معلوم نیست چطور به سود آنها اعلام پنالتی شد.»


سرمربی پرسپولیس در مورد پنالتی عجیبی که به سود ذوب آهن گرفته شد تصریح کرد: «این پنالتی در لحظه کلیدی بود که می‌توانست روی نتیجه بازی تاثیر بگذار این اتفاق درست در بازی با پارس هم رخ داد، گاهی این تصمیمات می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. در کل دوست ندارم درمودر داوری صحبتی کنم و به تصمیمات آنها احترام می‌گذارم. باید به شکلی کار کنیم که تیم نتیجه بگیرد و بازی موثری داشته باشیم.»


وی درمورد اینکه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان هفته آینده برگزار می‌شود و آیا دوست دارد تیمش با الهلال بازی کند، عنوان کرد: «نمی‌دانم باالهلال می‌توانیم روبرو شویم چرا که شاید دو تیم در پارت یک قرار بگیرند. ما مقابل هر تیمی می‌توانیم بازی کنیم و از تیمی نمی‌ترسیم. با هر حریفی روبرو شویم ترسی از این بابت نداریم.»


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه در جام جهانی مقابل پرتغال با تیم ملی ایران بازی کرده،‌اظهار داشت: «به نظر من پرتغال جام جهانی 2006 آلمان تیم بسیار خوبی بود. بهترین بازیکنان را در اختیار داشت مثل رونالدو، فیگو، دکو و خیلی از بازیکنان مطرح و سرمربی خوبی هم به اسم اسکولاری هدایت پرتغال را بر عهده داشت و ما 2 بر صفر نتیجه را واگذار کردیم. یک پنالتی که نباید به نظرم یحیی در محوطه خطا می‌کرد و شوت پشت محوطه دکو باعث شد تا ما نتیجه را مقابل پرتغال واگذار کنیم. اما درست است که ایران در این گروه قرار دارد و گزینه اول برای صعود به حساب نمی‌آید اما به نظرم می‌شود به انگیزه بالای بچه‌ها حساب کرد. چرا که خیلی وقت است کنار هم بازی می‌کنند و در اردوها قرار دارند. ایران حق خوشبینی را دارد.»


برانکو در خصوص عملکرد بازیکنانش و اینکه به دنبال بازی هجومی در بازی هستند، نیز گفت: «ما رفته رفته تیم بسیار خوبی داریم. هر بازی شرایط خودش را دارد. ربطی ندارد چند بازیکن در محوطه جریمه حریف حضور دارند. من به بازیکنان خط میانی‌ام آزادی عمل دادم. مهم این است که نسبت به سال گذشته نتیجه بهتری به دست آوردیم. امتیازات خوبی به دست آوردیم و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم.»


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص اینکه پرتغال متکی به رونالدو است یا خیر، گفت: «به نظرم تیم پرتغال در فینال جام ملت‌های اروپا با توجه به مصدومیت رونالدو بدون او بازی کرد و قهرمان شد. قطعا بازیکن می‌تواند تاثیرگذار باشد. ولی هیچ تیمی متکی به یک بازیکن نیست. تیم است که با تمام نفرات نتیجه می‌گیرد اما وجود رونالدو باعث می‌شود که پرتغال نسبت به تیم‌های دیگر تفاوت زیادی داشته باشد.»


برانکو در خصوص گروه ایران و کرواسی اظهار داشت:‌ «به نظرم ایران و تیم کرواسی در سخت‌ترین گروه‌ها قرار دارد. ایران با تیم‌هایی مثل اسپانیا، پرتغال، مراکش و کرواسی و تیم‌هایی مثل آرژانتین و نیجریه هم گروه است.»


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص جام جهانی 2006 آلمان و بازی با پرتغال و همچنین در خصوص گروه کرواسی هم اظهار داشت: «بازی که ما مقابل پرتغال در جام جهانی آلمان انجام دادیم بسیار سخت بود. آن تیم بسیار خوب و منسجم بود. بهترین نفرات را در اختیار داشت. پرتغال جزو تیم‌های مدعی قهرمانی در جام جهانی بود و ما جلوی این تیم بسیار خوب بازی کردیم. دیدید که چطور فیگو، رونالدو و خیلی از بازیکنان خوش تکنیک پرتغال را مهار کردیم. اما در گروه کرواسی باید بگویم که آرژانتین تیم بسیار خوبی است. تیمی است که مدعی قهرمانی جام جهانی است. نیجریه هم تیم بسیار پرتحرک و جوانی است. مطلع هستید که این تیم آرژانتین را 4 بر 2 در یک بازی دوستانه شکست داد. درست است که بازی تدارکاتی بود اما این نشان می‌دهد که نیجریه هم یک تیم بسیار باکیفیتی است.»


برانکو درباره پرتغال 2006 و 2018 چه تفاوتی دارد و آیا اینکه می‌شود گروه ایران را به گروه مرگ تشبیه کرد، گفت: «نمی‌شود پرتغال 10 سال پیش را با الان مقایسه کرد. فلسفه بازی پرتغال همان است. تیم بسیار قدرتمند، خوش‌تکنیک و دارای بازیکنان خوب است.هر سال پرتغال بازیکنان مطرحی داشت مثل فیگو، دکو و خیلی از بازیکنان مطرح اروپا و امروز هم رونالدو جزو بهترین بازیکنان جهان است که در پرتغال بازی می‌کند. شاید فلسفه فوتبال نسبت به گذشته تغییر کرده است. سرعت و تکنیک بسیار تاثیرگذار است اما به نظرم این تیم پرتغال در حال حاضر تفاوتی با تیم پرتغال 2006 ندارد.»


وی در ادامه تاکید کرد: «به نظر من تیم ایران در گروه سختی قرار دارد و می‌شود که گروه ایران را به گروه مرگ تشبیه کرد. شاید از دیدگاه تیم‌هایی مثل اسپانیا و پرتغال گروه آسانی باشد چرا که خود را مدعی صعود به مرحله بعد می‌داند. هر کسی از دید خودش نگاه کند می‌تواند بگوید گروه آسان یا سخت است. ولی از دید ایران گروه بسیار سختی است.»


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه ایران می‌تواند از گروه خودش صعود کند، اظهار داشت: «همیشه باید امیدوار باشیم چرا که تیم ایران تیمی است که هواداران زیادی دارد و نباید بگوییم که عبور کردن از این گروه سخت است.دیدید که در جام جهانی گذشته اسپانیا و ایتالیا چقدر بد از جام جهانی کنار رفتند و در جام جهانی برزیل ایران نشان داد که چقدر می‌تواند خوب بازی کنند و افکار را تغییر دهند.»


برانکو در ادامه در خصوص اینکه آیا قرار است بازنشسته شود یا خیر، گفت: «من نمی‌خواهم بازنشسته شوم. هنوز به دنبال این هستم که به کارم ادامه دهم.»


برانکو در مورد اینکه باید در رشت در زمین چمن مصنوعی بازی کنند، گفت: «این مسئله برای ما و سپیدرود خوشایند نیست و بسیار سخت است اما دنبال بهانه نیستیم.»
وی در پاسخ به این سوال که کارلوس کی‌روش اعلام کرده بعد از جام جهانی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند و آیا صحبتی در این مورد دارد، عنوان کرد: «نمی‌دانم از این مسئله خبری ندارم. چرا باید دنبال این موضوع باشم؟ می دانید فیلیکس ماگات هم در چین استعفا داده است. این چه ربطی به من دارد. زندگی همین است و زندگی ادامه دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب