دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیته فنی استقلال:

زهر مهاجمان استقلال را گرفته‌اند/ شفر جایگزین‌های جدید را معرفی کند

عضو کمیته فنی استقلال گفت: متاسفانه زهر خط حمله استقلال خیلی کم شده و بازیکنان به راحتی اجازه می‌دهند تا حریفان برابرشان امتیاز بگیرند.
کد خبر : 237377

محمد نوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره ناکامی مهاجمان استقلال در گلزنی مقابل پیکان گفت: «استقلال نسبت به ابتدای فصل بازی‌های بهتری را ارائه می‌کند و چهارمین بازی متوالی بدون گل خورده را برابر پیکان تجربه کرد ولی نبود یک مهاجم گلزن بار دیگر 2 امتیاز تیم را هدر داد که بدون تردید حسرت این امتیازات رفته را در هفته‌های پایانی خواهیم خورد.»


وی افزود: «مهاجمان استقلال به نظرم طلسم شده‌اند که این همه فرصت را از دست می‌دهند. بحث من کلی است و اشاره به بازیکن خاصی ندارم ولی باید آنها علت گم کردن چارچوب را پیدا کنند. متاسفانه زهر خط حمله استقلال خیلی کم شده و بازیکنان به راحتی اجازه می‌دهند تا حریفان برابرشان امتیاز بگیرند.در بازی برابر گسترش فولاد هم که استقلال دو گل زد، این فرشید اسماعیلی بود که به عنوان هافبک نفوذی پایش به گلزنی باز شد و مهاجمان باز هم موفق به گلزنی نشدند.»


عضو کمیته فنی استقلال خاطرنشان کرد: «به نظرم وینفرد شفر که توانسته استقلال را تا حدود زیادی از نتایج ابتدای فصلش دور کند، با من موافق است که باید برای تیمش در نیم‌‌فصل دوم یک مهاجم گلزن حالا داخلی یا خارجی جذب کند. کمیته فنی منتظر است تا شفر ابتدا خروجی‌های استقلال در نیم‌فصل را مشخص کند و سپس مهاجم یا مهاجمانی که در نظر دارد در نیم فصل دوم جذب تیم شوند را اعلام کند تا پس از بررسی اقدامات لازم برای جذب آنها آغاز شود.»


وی تاکید کرد: «استقلال مشکل بدنی‌اش را حل کرده و بازیکنان خیلی خوب در زمین برابر حریفان با دوندگی‌شان اجازه خلق موقعیت را از آنها می‌گیرند و برای مهاجمان ایجاد موقعیت می‌کنند ولی آنها در زدن ضربه آخر ضعیف عمل می‌کنند. به نظرم با گذشت 14 بازی، سجاد شهباززاده، جابر انصاری و علی قربانی به اندازه کافی فرصت داشته‌اند که در زمین بازی کنند و حالا که در گلزنی ناموفق هستند، باید با جایگزینی بازیکنان جدید تلنگر جدی به این نفرات بخورد تا بلکه در نیم فصل دوم در صورت استفاده از سوی سرمربی تیم بتوانند دروازه حریفان را باز کنند.»


نوری با اشاره به اینکه خودش در پست مدافع میانی بازی کرده است، تصریح کرد: «استقلال در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر دروازه‌اش باز نشده و آنچنان هم به حریفان موقعیت گلزنی نداده است. ارزش کار دفاعی استقلال زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بازیکنان خط جلو بتوانند به رقبا گل بزنند تا امتیازات از دست نرود. وقتی که فرصت‌های بی‌شمار گلزنی هدر می‌رود، به صورت غیرارادی بر روی عملکرد مدافعان و دروازه‌بان تیم اثر می‌گذارد. آنها به صورت ناخواسته از تلاشی که برای گل نخوردن تیم می‌کنند، خسته می‌شوند چون توقع دارند همان‌طور که آنها در کارشان عملکرد درستی را ارائه می‌کنند، مهاجمان هم درست از موقعیت‌ها استفاده کنند. امیدوارم با حل مشکل گلزنی بعد از این حسرت امتیازات از دست رفته را نخوریم و مدافعان هم با حفظ روحیه عالی‌شان به مصاف حریفان بروند.»


او درباره دیدار این هفته آبی‌پوشان برابر سپاهان گفت: «بازی با تیم استخوان‌دار و با سابقه سپاهان که مهره‌های بسیار خوبی دارد،‌ واقعا دشوار است. عامل اصلی که این تیم در میان مدعیان قهرمانی قرار ندارد، اشتباهات فردی است که در خط دفاعی این تیم صورت می‌گیرد. آنها هفته قبل برابر استقلال خوزستان هم با اشتباه عجیب مدافعان‌شان برد را با مساوی عوض کردند. به نظرم استقلال می‌تواند در این بازی برنده باشد به شرطی که مهاجمان این بار فرصت‌ها را از دست ندهند. ضمن اینکه خط حمله سپاهان زهردارتر از پیکان است و امکان آن وجود دارد که مدافعان و دروازه‌بان تیم در این بازی خانگی نتوانند همچون هفته‌های قبل دروازه را حفظ کنند که این موضوع کاملا به ضرر روند حرکتی تیم است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته