دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1396 - 11:33
طبق نظرسنجی‌ اندیشکده بروکینگز

70 درصد آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ باید به برجام پایبند بماند

اندیشکده بروکینگز در نظرسنجی‌های اخیر خود درباره روابط دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی، روسیه و ایران به نتایج جالبی دست پیدا کرده‌است. 
کد خبر : 237281

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اندیشکده بروکینگز در نظرسنجی‌های اخیر خود درباره روابط دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی، روسیه و ایران به نتایج جالبی دست پیدا کرده است.


طبق این نظرسنجی‌ها 63% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با انتقال سفارت آمریکا به شهر بیت‌المقدس مخالف هستند. 55% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با خروج آمریکا از سازمان یونسکو در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالف هستند و همچنین 57 درصد آمریکایی‌ها، دولت آمریکا را به حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطین متهم می‌کنند.


جالب اینجاست که 70% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند اگر دولت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند، منافع و امنیت ملی آمریکا بهتر حفظ خواهد شد.


همچنین 37% آمریکایی‌ها با اقدام ترامپ مبنی عدم تایید پیبندی ایران به توافق هسته‌ای مخالف هستند.


طبق نظرسنجی بروکینگز 11% آمریکایی‌ها، دولت روسیه را متحد آمریکا می دانند. 42% روس‌ها را دشمن و 47% دولت روسیه را نه دوست و نه دشمن می‌پندارند.


در سوال مهم دیگری 87% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد هستند آمریکا به جای تنش با روسیه باید به فکر همکاری با این کشور برای نابودی داعش و القاعده باشد. 85% شرکت‌کنندگان تعامل را برای برقراری رابطه با کره‌شمالی ضروری دانسته و 83% از آنان معتقد هستند که آمریکا و روسیه باید برای ایجاد توافق و رابطه با ایران با یکدیگر همکاری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته