دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 11:09
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به آنا خبر داد

نجات 5 کوهنورد در توچال/ هیچ کس آسیبی ندید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حادثه گرفتار شدن 5 کوهنورد در منطقه توچال خبر داد که آتش‌نشانان توانسته‌اند به سلامت همه آنها را نجات دهند.
کد خبر : 23724

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در تشریح این حادثه توضیح داد: در ساعت 21:47 دقیقه شب گذشته حادثه گم‌شدگی در کوهستان به سامانه 125 آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و گروه نجات ویژه به توچال اعزام شد.


وی افزود: در تماس با افراد گمشده و بر اساس نشانه‌ها، آتش‌نشانان توانستند به سرعت محل حادثه و گمشدگان که سه مرد و دو زن جوان بودند را بیابند.


ملکی تصریح کرد: علت گم‌شدن این افراد انحراف از مسیر اصلی و حرکت در مسیرهای ناشناخته توچال بود که باعث شده بود ساعت‌های طولانی نتوانند راه درست را پیدا کنند.


به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، زمانی که آتش‌نشانان این افراد را پیدا می‌کنند دچار ضعف بدنی شدید بوده اما آسیب جسمانی ندیده بودند. به همین علت نیروهای ویژه نجات توانستند با استفاده از کمک‌های اولیه و آذوقه‌ای که به همراه داشتند این افراد را به سلامت از کوه خارج کرده و به پایین انتقال دهند.


ملکی همچنین با اشاره به آغاز فصل گرما و استفاده افراد از مسیرهای کوهستانی توصیه کرد: افراد حتما در مسیرهای اصلی حرکت کرده و از قرار گرفتن در مسیرهای ناشناخته جدا خودداری کنند. همچنین در صورت انحراف از مسیر اصلی مراتب را به سامانه 125 اطلاع داده و مکان خود را تغییر ندهند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ساعت پایان این عملیات را 23:51 دقیقه اعلام کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حادثه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته