کتاب «مسئولیت اجتماعی شرکت» منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امیدی گفت: «توجه سازمانها به محیط پیرامون و منافع اجتماعی در کنار منافع مالی و اقتصادی، نگرش جدیدی در کسب و کار است که از آن با عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت یاد میشود.»
وی افزود: «مشتریان کنونی بیشتر تمایل به ارتباط با سازمانهایی دارند که در قبال جامعه و محیط پاسخگو بوده، التزام اخلاقی نسبت به آن داشته باشند و در تصمیمگیریهای خود به این مسائل توجه کنند. این امر مستلزم آن است که سازمانها ضمن آشنایی با اصول مسئولیت اجتماعی با دیدگاهها و الگوهای مختلف در این زمینه آشنا شده و استراتژیهای خود را با استراتژیهای مسئولیت اجتماعی، متناسب کنند. این ملاحظات می تواند در بلند مدت بر عملکر مالی و بازاریابی سازمان موثر واقع شود و باعث ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا شود.»
عضو هیات علمی گروه مدیریت واحد خرمشهر- خلیج فارس با بیان این اینکه رویکرد اصلی کتاب این است که با تبیین اصول، دیدگاهها، الگوها و استراتژیهای مسئولیت اجتماعی شرکت و در نهایت این مفهوم مهم را به مشتری مداری سازمان و عملکرد مالی آن متصل کند، ادامه داد: «تلاش بر این بوده است تا علاوه بر توجه به مسائل نظری، رویکردی عملی نیز به موضوع وجود داشته باشد، تا مدیران بتوانند این مفهوم را در سازمان های خود پیاده سازی کرده و از منافع آن بهره مند شوند.»
امیدی مولف کتاب های؛ روش تحقیق پیشرفته، بازاریابی و مدیریت بازار، روش های نوین یاددهی و یادگیری است که قبلا از سوی انتشارات کنکاش ناشر برتر کتاب منتشر شده است.
انتهای پیام/