دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل سنجش و نظارت دانشگاه آزاد اسلامی:

هدف تجمیع دوم دانشگاه آزاد، شتاب بخشیدن به توسعه پایدار است

مدیرکل سنجش و نظارت دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تصمیم اخیر دانشگاه برای اجرایی کردن طرح تجمیع دو گفت: این اقدام در راستای حفظ منافع دانشگاه و ارایه خدمات مناسب و به‌موقع صورت گرفته و راهی برای شتاب بخشیدن و رسیدن به توسعه پایدار است.
کد خبر : 23701

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امیر اقبال خواجه رحیمی در بیست و پنجمین نشست کمیته گسترش دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور محسن دهقانی معاون سابق هماهنگی دانشگاه و روسا و معاونان آموزشی واحدها و مراکز این استان در واحد بندرعباس برگزار شد، تحقق طرح تجمیع 2 در دانشگاه را در گرو همراهی و همدلی مجموعه دانشگاه دانست و افزود: نهادینه و اجرایی کردن این طرح در دانشگاه مستلزم وفاق و همدلی است و باید تلاش کنیم تا دانشگاه را در انجام رسالت خود سربلند و پیروز بیرون آید.


وی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه‌ها باید بر اساس برنامه‌ریزی و الگوی تعیین‌شده در استان صورت گیرد، گفت: تصویب رشته، جذب دانشجو و اعضای هیات علمی باید متناسب با امکانات، شرایط و وضع موجود در واحدها و مراکز و بر اساس الگوی در نظرگرفته‌شده صورت گیرد و نباید خارج از آن عمل شود.


این مسئول عملکرد و وظایف روسای واحدها و مراکز دانشگاهی در استان را مهم ارزیابی و اظهار کرد: حرکت کردن در چارچوب بخشنامه‌ها و به کار بستن آن در امور موجب می‌شود تا توسعه و پیشرفت استان را به همراه داشته باشد و نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند.








دهقانی ارایه آمار دقیق و بدون ایراد از سوی واحدها و مراکز را خواستار شد و گفت: اطلاعات و آمارهای ارایه شده باید با تایید معاون آموزش و رئیس واحد صورت پذیرد و بدون تایید فاقد اعتبار است و هیچ ترتیب اثری در این زمینه داده نخواهد شد

معاون سابق هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست از آموزش به عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین حوزه در دانشگاه یاد کرد و گفت: عملکرد فعالانه و پیگیری مستمر معاونان آموزش از جمله مواردی است که جایگاه دانشگاه را تحکیم می‌بخشد و ادامه حیات واحد و مرکز را تضمین می‌کند.


محسن دهقانی با اشاره به افت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور گفت:همان طور که آمارها نشان می‌دهد دانشگاه‌های کشور با افت دانشجو مواجه شده‌اند که دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این حیث مستثنا نیست و به عنوان یک دغدغه مطرح است و باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و کاهش هزینه‌ها آن را پشت سر بگذاریم.


وی ارایه آمار دقیق و بدون ایراد از سوی واحدها و مراکز را خواستار شد و گفت: اطلاعات و آمارهای ارایه‌شده باید با تایید معاون آموزش و رئیس واحد صورت پذیرد و بدون تایید فاقد اعتبار است و هیچ ترتیب اثری در این زمینه داده نخواهد شد.


رییس واحد بندرعباس نیز در این جلسه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را بر اساس راهبردها و سیاست‌های کلان دانشگاه دانست و گفت: تاکنون تلاش شده است تا با رعایت بخشنامه‌ها و مقررات دانشگاه فعالیت کنیم و با کمترین هزینه بیشترین بهره را برای دانشگاه به ارمغان بیاوریم.


وی راه‌اندازی رشته‌های این واحد دانشگاهی را متناسب با نیاز استان یاد کرد و افزود: تصویب رشته‌های موجود در دانشگاه در راستای پتانسیل های استان بوده و خوشبختانه با استقبال خوب دانشجویان مواجه شده است.


در این نشست معاونان و روسای واحدها هر کدام به صورت جداگانه گزارشی از وضعیت رشته ها، تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی تمام و پاره وقت ارایه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته