دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش سرمایه گذاری های خارجی در عربستان پس از بازداشت ولید بن طلال

پس از اقدام رژیم سعودی در بازداشت "ولید بن طلال" شاهزاده میلیاردر سعودی، بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی برآن شده اند تا در سرمایه گذاری در عربستان تجدید نظر کنند.
کد خبر : 236986

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بیش از سه هفته از بازداشت "ولید بن طلال" تاجر و سرمایه دار بزرگ عربستان و جهان می گذرد و شوکی که شرکای این شاهزاده میلیاردر سعودی در روز بازداشت او دچار شدند، به نگرانی روزافزون تبدیل شده است که سرمایه گذاران خارجی را برآن داشته تا در پرژوه ها و سرمایه گذاری خود در اقتصاد عربستان تجدید نظر کنند.


به گزارش شبکه النبا، روزنامه "نیویورک" تایمز" به نقل از کارشناسان اقتصادی نوشته است که فقدان اطلاعات از "بن طلال" تزلزلی که اقتصاد عربستان از آن رنج می برد را عمیق تر می کند و سرعت سرمایه گذاری ها در این کشور را کند می سازد.


این روزنامه آمریکایی در گزارش خود می افزاید: بازداشت "بن طلال" سرمایه گذاران بزرگ خارجی را نگران و آنها از اقدام در سرمایه گذاری در عربستان مردد کرده است که این مو ضوع پیامدهای منفی بسیاری را نیز بر روی حجم سرمایه گذاری های عربستان در خارج و سهام شرکت نفتی "ارامکو" می گذارد.


"نیویورک تایمز" به نقل از "ریچارد بارسونز" رئیس سابق بانک "سیتی گروپ" که ولید بن طلال نیز جزء سهامداران آن است می نویسد: موضوع بازداشت ها شفافیت لازم را ندارد و دلایل یازداشت بن طلال مشخص نیست؛ به گونه ای که اگر شما سرمایه گذار و تاجر باشی به عقب برمی گردی و می گویی اموالم را در جیب خود حفظ می کنم.


کارشناسان در مورد انگیزه های آل سعود از بازداشت بن طلال مبنی بر فساد مالی و رد هدف سیطره ولی عهد سعودی بر قدرت تردید دارند و این موضوع موجب شده تا سرمایه گذاران بزرگ در تصمیمات خود مبنی بر سرمایه گذاری در عربستان تجدید نظر کنند.


منبع:‌خبرگزاری شبستان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته