دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پی بحرانی شدن مجدد رابطه میان تشکیلات خودگردان و حماس؛

درخواست حماس برای تشکیل جلسه فوری جریان های فلسطینی در نوار غزه

در پی تشدید اختلاف ها میان تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس و نگرانی از، لغو آشتی ملی اخیر فلسطینی ها، حماس از همه جریان های فلسطینی خواسته در نشستی فوری در نوار غزه حضور پیدا کنند.
کد خبر : 236803

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «عزام الاحمد» مسئول پرونده آشتی فلسطینی در جنبش فتح، حماس را به کارشکنی در اجرای بندهای توافق فلسطینی متهم کرد و خبرگزاری فرانسه به نقل از الاحمد گزارش داد که حماس به توافق اخیر در قاهره پایبند نبوده است.


به گزارش راشاتودی، وی افزوده بود که مشکلات با حماس نه تنها کاسته نشده است بلکه افزایش پیدا کرده و حماس این فرصت را ایجاد نکرده است تا دولت وفاق ملی فلسطین بتواند مسئولیت های کامل خود را برعهده بگیرد.


درپی این اختلاف ها حماس هم از همه جریان های فلسطینی خواسته تا با حضور نمایندگان مصری در نشستی فوری در نوار غزه حضور پیدا کنند تا از بحرانی شدن اوضاع و به بن بست رسیدن توافق جریان های فلسطینی جلوگیری شود.


در همین راستا خبرگزاری «معا»، گزارش داد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور داده اظهار نظری در خصوص آشتی فلسطینی در رسانه ها منتشر نشود.


پیشتر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که برخی کارمندانی که در طول چندسال گذشته به وسیله حماس در نوار غزه به کار گرفته شده اند، اجازه نداده بودند که وزرای وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین وارد ساختمان ادارات دولتی در نوار غزه شوند.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته