دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1396 - 09:17
یک متخصص سلامت دهان:

دیابتی‌ها هر سه ماه یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کنند

یک متخصص سلامت دهان با بیان اینکه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موجب تشدید بروز عوارض دیابت می‌شود، عنوان کرد: دیابتی‌ها هر سه ماه یکبار باید برای بررسی سلامت دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنند.
کد خبر : 236709

دکتر محمد حسین خوشنویسان، متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه سلامت دهان تاثیر بسیاری بر سلامت عمومی بدن دارد، گفت: افرادی که به لحاظ فیزیکی و جسمی سالم هستند از دندان‌های سالم‌تری نیز بهره‌مند شوند اما افرادی که به بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت مبتلا هستند باید از دندان‌هایشان بیشتر مراقبت کنند.


وی افزود: ارتباط دیابت و سلامت دهان دو طرفه است. افرادی که دچار تجمع جرم در دندانهایشان هستند به دلیل التهاب موضع‌ای لثه، فاکتورهای التهابی به داخل خون آنها وارد می‌شود و این امر موجب افزایش قند خون و بروز عوارض دیابت می‌شود.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: افراد دیابتیک که دچار این عارضه می‌شوند حتی نمی‌توانند با مصرف دارو، قند خون را کنترل کنند به گونه‌ای که حتی ممکن است نیاز داشته باشند دو برابر دارو مصرف کنند.


این متخصص سلامت دهان با بیان اینکه افراد دیابتی باید توجه به سلامت دهان را جدی تلقی کنند، گفت: به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود هر سه ماه یکبار برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته