دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 15:38

تایید حکم اعدام محمد مرسی

حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر، در ارتباط با پرونده حمله به زندان‌‎ها تأیید شد.
کد خبر : 23666

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از العالم، این حکم ظهر امروز از سوی دادگاه امور جنایی قاهره صادر شد.


محمد مرسی، رئیس‌جمهوری سابق مصر در پرونده دوم یعنی حمله به زندان‌های این کشور به صورت بدوی به اعدام محکوم شده بود. وی امروز در پرونده جاسوسی حبس ابد گرفت و حکم وی در حمله به زندان‌ها که اعدام بود، بار دیگر نیز تایید شد.


در این جلسه، حکم اعدام برخی از رهبران اخوان‌المسلمین از جمله خیرت شاطر، ابراهیم بلتاجی و احمد عبدالعاطی که به جاسوسی متهم شده بودند، تایید شد و قاضی آنها را متهم دانست که علاوه بر ارائه اطلاعات به حماس، اسناد محرمانه‌ای را به کشورهایی از جمله به ایران داده‌اند که امنیت ملی مصر را به خطر انداخته است.


جلسه دوم قرائت حکم برای رسیدگی به پرونده موسوم به حمله به زندان‌های مصر که در آن مرسی و برخی دیگر از رهبران اخوان به اعدام محکوم شده‌ بودند، پس از یک‌ ساعت از جلسه اول برگزار شد.


5 تن از سران ارشد گروه اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع مرشد اخوان المسلمین، سعد الکتاتنی رئیس پارلمان مصر در دوران مرسی و عصام العریان از رهبران اخوان المسلمین، در ارتباط با همین پرونده (حمله به زندان‌ها) به اعدام محکوم شدند.


همچنین در همین دادگاه، یوسف القرضاوی در رابطه با پرونده فرار گسترده زندانیان از زندانی از مصر در سال 2011، به اعدام محکوم شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: محمد مرسی مصر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته