دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وکیل بین‌المللی فوتبال:

احتمال تغییر گروه‌بندی لیگ قهرمانان آسیا توسط AFC/ جریمه در انتظار عربستان و امارات

وکیل بین المللی فوتبال ایران گفت: باتوجه به قانون عربستان که سفر اتباع خود به ایران را ممنوع کرده‌است شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور شود گروه بندی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تغییر دهد.
کد خبر : 236656

سید مهدی محمودی وکیل بین‌المللی فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره اعتراض عربستان و امارات به این موضوع که کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان را در زمین بی‌طرف را لغو کرد، گفت: «این موضوع به ایران دیگر مربوط نمی‌شود و اگر کشوری در این مورد تخلف کند و از رای صادر شده سرباز بزند کنفدراسیون در مورد آن تصمیم می‌گیرد؛ در واقع کمیته مسابقات یا کمیته انضباطی در مورد کشورها تصمیم می‌گیرد.»


وی ادامه داد:« البته این را باید بگویم با توجه به قانون کشور عربستان که سفر اتباع این کشور را به ایران ممنوع کرده‌است با رای اعلام شده شرایط بحرانی تر از قبل شده‌است. با توجه به این موضوع شاید کنفدراسیون فوتبال آسیا گروه بندی مسابقات را تغییر دهد یا جریمه ای برای این کشورها در نظر بگیرد در هر صورت به نظرم ما باید صبر کنیم چرا که وضعیت خیلی پیچیده تر از قبل شده و کنفدراسیون خودش باید در این مورد تصمیم گیری کند.»


این وکیل بین المللی در پاسخ به اینکه در صورت عدم حضور عربستان، ایران می تواند به فیفا شکایت کند، عنوان کرد: «این موضوع به ایران و فیفا ربطی ندارد و کنفدراسیون در مورد آن تصمیم می‌گیرد. همانطور که گفتم به نظرم باید صبر کنیم تا ببینیم خود مسئولان کنفدراسیون چه تصمیمی می گیرند. اینفانتینو رئیس فیفا هم تاکید بر این دارد که حرمت بازی رفت و برگشت حفظ شود، اما فعلا عربستانی اعلام کرده‌اند که به ایران نمی آیند، به هر حالا شرایطی پیش آمده که کنفدراسیون آسیا باید با هنر و سیاست خود این موضوع را به خوبی مدیریت کند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته