دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرصت‌سوزی شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه مواد غذایی اندونزی

نمایشگاه بین المللی سیال اینترفود SIAL Interfood اندونزی در جاکارتا با حضور 800 شرکت کننده از 33 کشور در حالی برگزار شد که شرکت‌های ایرانی حضور فعالی در این نمایشگاه نداشته و تنها یک شرکت در زمینه گیاهان دارویی، در این نمایشگاه شرکت کرد.
کد خبر : 236612

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: علیرغم بسترسازی و اطلاع‌رسانی گسترده به بخش خصوصی توسط سازمان توسعه تجارت ایران متاسفانه شاهد تلاش شرکت‌های ایرانی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود این نمایشگاه نبودیم.


وی افزود: کشورهایی مانند چین، کرۀ جنوبی و حتی پاکستان و ترکیه با هوشمندی حضور چشمگیری در این نمایشگاه داشتند.


رایزن بازرگانی ایران با اشاره ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان کشورمان در حوزه نوشیدنی‌ها و محصولات غذایی و کشاورزی، گفت: در حالیکه اندونزی با 260 میلیون جمعیت یکی از بازارهای بزرگ مصرفی در جنوب شرق آسیا بوده و برای بسیاری از تولیدات کشورمان مانند صنایع غذایی و نوشیدنی، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و طعم دهنده‌ها بازار مصرف دارد، تنها یک شرکت که در زمینه گیاهان دارویی، دم نوش‌ها و مکمل‌های غذایی در این نمایشگاه شرکت کرده است.


گفتنی است، در این نمایشگاه محصولات غذایی و نوشیدنی، محصولات کشاورزی، انواع نان و پختنی‌ها، طعم دهنده ها، لوازم سرو غذا، ماشین آلات و فناوری و نیز اطلاعات غذایی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته