فرصتسوزی شرکتهای ایرانی در نمایشگاه مواد غذایی اندونزی
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: علیرغم بسترسازی و اطلاعرسانی گسترده به بخش خصوصی توسط سازمان توسعه تجارت ایران متاسفانه شاهد تلاش شرکتهای ایرانی برای استفاده از ظرفیتهای موجود این نمایشگاه نبودیم.
وی افزود: کشورهایی مانند چین، کرۀ جنوبی و حتی پاکستان و ترکیه با هوشمندی حضور چشمگیری در این نمایشگاه داشتند.
رایزن بازرگانی ایران با اشاره ظرفیتها و توانمندیهای فراوان کشورمان در حوزه نوشیدنیها و محصولات غذایی و کشاورزی، گفت: در حالیکه اندونزی با 260 میلیون جمعیت یکی از بازارهای بزرگ مصرفی در جنوب شرق آسیا بوده و برای بسیاری از تولیدات کشورمان مانند صنایع غذایی و نوشیدنی، محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی و طعم دهندهها بازار مصرف دارد، تنها یک شرکت که در زمینه گیاهان دارویی، دم نوشها و مکملهای غذایی در این نمایشگاه شرکت کرده است.
گفتنی است، در این نمایشگاه محصولات غذایی و نوشیدنی، محصولات کشاورزی، انواع نان و پختنیها، طعم دهنده ها، لوازم سرو غذا، ماشین آلات و فناوری و نیز اطلاعات غذایی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.
انتهای پیام/