دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1396 - 13:33
در نطق میان دستور مطرح شد؛

انتقاد ذوالنوری از گزارش عملکرد 100 روزه دولت

نماینده مردم قم در مجلس از گزارش صد روزه ارایه شده از سوی رئیس جمهور انتقاد کرد.
کد خبر : 236589

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، مجتبی ذوالنوری در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اینکه ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، میلاد رسول رحمت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، و لادت امام جعفر صادق (ع) و هفته بسیج، گفت: پیروزی نیروهای حق علیه باطل و پیروزی جبهه مقاومت بر جریان تفکیری تروریستی داعش از خدا بی خبر به عنوان سربازان جنگ نیابتی نظام سلطه به همه مسلمانان و مردم شریف ایران تبریک و تهنیت باد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالروز شهادت اسوه نمایندگی ملت شهید مدرس را گرامی می داریم، تصریح کرد: زلزله دلخراش غرب کشور را نیز تسلیت عرض می کنم و به روان جانباختگان این حادثه درود و سلام می فرستم، همکاران عزیز شب گذشته جناب رییس جمهور بزرگوار، گزارش 100 روز عملکرد دولت جدید را به استحضار ملت شریف ایران رساند.


وی ادامه داد:به آقای رییس جمهور عرض می کنم، جناب آقای رییس جمهور حادثه دلخراش غرب کشور متاسفانه تجربه خوبی برای مردم ما نبوده است، جناب رییس جمهور دولت ما نباید با سعی و خطا عمل کند، کشور ما روی گسل زلزله است و ما تجربه زلزله ویرانگر رودبار و بم را داریم و دولت با تاخیر در کرمانشاه حضور پیدا کرد وهلال احمر خوب عمل نکرد.


ذوالنوری افزود: جناب آقای رییس جمهور محور اصلی امداد و نجات، نیروهای قهرمان نیروهای مسلح از جمله سپاه، ارتش و بسیج بودند اما در گزارش دیشب شما محوریت با نیروهای مسلح نبود؛ نباید از خدمات ارایه شده ساده گذر کرد وامروز هم مردم در ادامه نیاز به امداد دارند و باید تدبیر جدید کرد.


نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در گزارش دیشب حضرتعالی همه موارد و موضوعات گزارش کمی و قابل کمی سازی بودند، ولی فرمایشات شما لفاضی بود و کلیات را شما مانند یک سخنرانی معمولی بیان می کردید و شما فرمودید آسیب های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه نشینی رشد منفی داشته است ، چه برنامه ای اجرا کردید که حاصلش رشد منفی بوده است.


وی ادامه داد: با چه استدلالی این حرف را بیان کردید، چه چیزی باعث رشد منفی آسیب های اجتماعی شد، آسیب‌های که خواب را از چشم رهبری ربوده است و امروز مردم ما را در منگنه و فشار قرارداده است ، آقای رییس جمهور اگر کسی فرزند بیماری داشته باشد ممکن است که در اثر فشارها و هزینه ها آرزوی مرگ بیمارش را نداشته باشد ،ولی اعتیاد موضوعی است که خانواده ها آرزوی مرگ فرزندانش را دارند ، بیکاری و آسیب به نیرو کار، فساد ،دزدی و متلاشی شدن خانواده از محصولات اعتیاد است در این زمینه چه کرده اید.


ذوالنوری تصریح کرد: شما نیاز به تجهیز کارگاه و کسب آمادگی نداشتنید و این گزارش، گزارش کسی است که بدون تجربه آمده و با مردم صحبت می‌کند، آمارهای متناقضی از زبان رئیس‌جمهور و مسئولان ذیربط در بحث تولید و اشتغال داشته‌ایم. طبق گزارش ایشان 650 هزار نفر به طور متوسط شغل سالانه ایجاد شده است. بر اساس این آمار در حوزه انتخابیه بنده مطابق این آمار باید 42 هزار شغل ایجاد می شد اما در حال حاضر، چهار هزار شغل هم در این چهار سال ایجاد نشده است. فکر نمی کنم وضع استان‌های دیگر هم از قم بهتر باشد.


عضوکمیسیون امنیت وملی و سیاست خارجی مجلس ،یادآور شد: چرا آمارهایی می دهید که نه سفره مردم و نه بیکاران منازل مردم آن را تایید نمی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته