دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استانبول را ببینیم

تنها شهر دیدنی میان دو قاره‌ی اروپا و آسیا

کد خبر : 236574

برای حفظ خاطراتی رنگی از پاییز نارنجی و دل‌ربا، فقط کافی است کمی از مرز ایران دور شوید و میهمان یکی از همسایه‌های ترک‌زبان ایران شوید و استانبول ‌را گام به‌گام طی کنید تا خاطرات همیشه ماندگار بسازید!


آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان به همراهان خوش‌سفر خود پیشنهاد می‌کند که این پاییز طلایی را با تور استانبول خاطره‌انگیز کنند و همراه با برنامه‌های این سفر، یادگاری خوبی از پاییز امسال با خود داشته باشند. برای مسافرانی هم که برنامه‌ریزی دقیق و یا هماهنگی جزیی با برنامه‌ی تورها سخت و یا پیچیده است تور لحظه آخری استانبول در نظر گرفته شده است تا در هر لحظه که اراده کردند همراه سفر شوند.


استانبول شهری است با محله‌های تو در تو و دیدنی و البته تنها شهری در دنیا است که هم‌زمان در دوقاره‌ی جغرافیایی قرار داد. نیمی از شهر در قاره‌ی اروپا و نیمی دیگر از آن در قاره آسیا است. به عنوان مثال سلطان احمد یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در اینجا قرار دارد محله‌ای اروپایی است که آثار باستانی و تاریخی روم و عثمانی را در خود جمع کرده است و جلوه‌ای کم نظیر در سرتاسر ترکیه برای خودش ساخته است. یکی دیگر از مناطق اروپایی این شهر باکرکوی است که بیشتر به منطقه‌ی خرید این شهر شهرت دارد. این منطقه که از یک سو مجاور دریای مرمره قرار گرفته است، مرکزخریدهای مهم استانبول را در خود جای داده است، اما این منطقه‌ی اروپایی بیشتر به بازار زیرزمینی‌اش شناخته می‌شود و یکی از بهترین منطقه‌ها برای بازارگردی است.


محله‌هایی دیدنی تاریخی و مدرن


برخلاف تصور همه، مناطق آسیایی محله‌های لوکس و ویژه‌ی این شهر هستند و تفاوت قیمت و سبک زندگی میان مردمان آن با قسمت‌های دیگر شهر بسیار است. کادیکوی یک محله‌ی آسیایی در استانبول است کادیگوی به سینماها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایش شناخته می‌شود و قدم‌زدن در خیابان‌هایش با احساس عجیبی همراه است. احساسی که رنگ و بوی آشنایی در دل غربت با خود دارد.


به گزارش ویرلن؛ هرکس که حتی به این شهر سفر نکرده باشد هم به‌خوبی می‌داند که پلی بزرگ بر روی تنگه‌ی مشهور بسفر استانبول قرار داد که دو بخش آسیاسس و اروپایی را به هم متصل می‌کند. پلی معلق و فولادی که ۱۱۵۰ متر طول و ۳۹ متر عرض دارد کار ساختش سه سال به درازا کشیده شده است، بین اورتاکوی در قسمت اروپایی و بیلربیی در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. ارتفاع این پل از سطح آب ۱۰۵ متر است و حرکت بر روی آن درحالیکه آب زیر پای شما در جریان است لذت خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌گویند ساخت اولین پل روی تنگه‌ی بسفر به زمان داریوش بزرگ، پادشاه هخامنشی بازمی‌گردد که او دستور ساخت پلی روی این تنگه را صادر می‌کند تا راه ورود به منطقه‌ی بالکان برای سپاهیانش باز شود.


یک محله‌ی دنج کوچکی که در گذشته روستای ییلاقی خاندان عثمانی بوده، هم‌اکنون جزو مناطق گردشگری تنگه‌ی بسفر است که پارکش یکی از جاذبه‌های دیدنی آن به حساب می‌آید.


به‌هر حال وقتی به این پل دیدنی استانبول نزدیک می‌شوید در واقع به محله بسفر می‌ٰسید. دور و اطراف اینجا پر از محله‌هایی زیبا است که جان می‌دهد برای گشت و گذار و قدم زدن. البته بوتیک‌ها برندهای معروف و جواهر فروشی‌های شیک این محله را چند سالی‌ست که در میان دیگر محله‌های اطراف خیلی مشهور کرده است که شما می‌توانید با خرید از مراکز لوکس ولاکچری استانبول لذت سفرخود را دو چندان کنید.



مراکز خرید با معماری‌های شگفت‌انگیز


بعضی از این مراکز خرید آنچنان دیدنی هستند که به شما پیشنهاد می‌کنند حتی اگر خریدی ندارید برای دیدن معماری زیبای آنها حتما زمانی را به دیدنش بگذارید. مرکزخرید اوت لِت اُپتیموم یکی از همین‌هاست، مرکز خریدی در ۵ طبقه و با معماری مدرن و چشم‌نواز. پنجره‌های این مرکزخرید از پنل‌های آهنی تشکیل شده‌ است و این امکان وجود دارد که هر فصل آنها را عوض کنند و نمای جدیدی به این مرکزخرید ببخشند.


حالا که تقریبا در لوکس‌ترین منطقه‌ی شهر گذر می‌کنید می‌توانید سری هم به رستوران‌های لاکچری استانبول بزنید و غذاهای ترکی را در زیباترین منظره‌ی شهر با دستپخت بهترین آشپزها میل کنید. مدیریت رستوران Banyan در شعار تبلیغاتی خود نوشته است: « وقتی استانبول میان شرق و غرب قرار گرفته، ما غذایی به روحتان تقدیم می‌کنیم» او با این شعار به شما یادآوری می‌کند که اینجا تنها رستورانی است که خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیبی را می‌توانید امتحان کنید. غذاهای ترکیبی آسیایی، و ترکیب با مزه‌های غربی. این رستوران در طبقه‌ی بالای یک ساختمان قدیمی احداث شده و در آن از طراحی ژاپنی و ساختارهای مدرن هم بهره گرفته شده است.



به‌طور طبیعی صدف دریایی میدیه غذای دریایی اصلی ترکیه است که شما در اینجا می‌توانید با ترکیب‌های جدید و متفاوت مزه کنید. البته این غذا در استانبول از ترکیب صدف دریایی با برنج تند سرو می‌شود و جزو غذاهایی پرطرفدار است. ممکن است به شما پیشنهاد داده شود که دسر ترکی مانتی که نوعی پودینگ است که از خمیر و محتویات درونی‌اش تشکیل شده با طعمی متفاوت بخورید. به‌طور معمول این غذا به صورت داغ و با ماست سرد سرو می‌شود.


حالا که شما فصل پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کردید، بد نیست بدانید که در این شهر بعضی نقاط فقط به‌خاطر زیبایی‌های پاییز و منظره‌های چشمگیر این فصل شناخته شده و مشهور هستند؛ Hidiv Kasrı یکی از این جاهای دیدنی است که در سال ۱۹۰۷ به دست یک معمار ایتالیایی ساخته شد و هم‌اکنون در خود کافه و رستوران فوق‌العاده‌ای دارد و همه‌ی ایام سال بسیاری برای دیدنش به این منطقه می‌آیند اما پاییز آن به واسطه درختان اطرافش زیبایی‌هایی فزون‌تر پیدا می‌کند.



حمام‌های سنتی ترکی


اگر دیدنی‌های طبیعی و زیبای استانبول به اندازه‌ی کافی چشم‌های شما را روشن کرده است، بد نیست تجربه‌ی حمام‌های ترکی را هم به‌خاطر بسپارید. حمام‌های سنتی استانبول امروزه هم به عنوان اماکن تاریخی شهر به حساب می‌آیند و هم به عنوان مکان‌هایی برای تفریح. حمام خرم‌سلطان یکی از معروف‌ترین حمام‌های استانبول است. این حمام در قرن شانزهم میلادی به دستور خرم سلطان ساخته شده و یکی از بناهای قدیمی شهر است. معماری این حمام را معمار سلطنتی امپراتوری عثمانی، سنان به عهده داشته است.


این حمام در سال‌های اخیر با هزینه‌ای گزاف بازسازی شده است و امروزه جزو حمام‌های لوکس استانبول به حساب می‌آید که نباید دیدن آنها را از دست بدید، البته به ازای زمان حضور مشتریان در حمام و خدماتی که به آنها ارائه می‌کند، از آنها هزینه‌ها‌ی متفاوتی اخذ می‌نماید.


آنقدر جای دیدنی و برنامه‌های مختلف در این شهر است که هر لحظه و هر زمان گردشگران پر از لذت می‌شود. جذابیت استانبول و نزدیکی فرهنگی اینجا، به ایرانی‌ها امکان مناسبی می‌دهد که یکی از مهم‌ترین جشن‌ها و مراسم خود یعنی عید باستانی را در اینجا جشن بگیرند. برای همین از هم‌اکنون تور استانبول نوروز 97 با استقبال مسافران نوروزی مواجه شده که می‌خواهند به خوبی از تعطیلات عید خود استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته