دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1396 - 12:50
هاشمی خبر داد:

سمنان میزبان بعدی مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها شد

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه جلسه بعدی مجمع مشورتی شوراهای اسلامی 100 روز دیگر و در شهر سمنان برگزار می‌شود، گفت: امکان حضور وزرا و مسئولین در این جلسات وجود دارد.
کد خبر : 236567

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال 82 مجمع مشورتی شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان تشکیل شده است، اظهار کرد: این یک مجمع قانونی نیست و در واقع به صورت مشورتی برگزار می‌شود. روسای شوراهای شهر دور هم جمع می‌شوند تا با هم درباره مشکلات شهرها صحبت کنند و موارد مطرح شده از طریق شورایاری استان‌ها به دولت و مجلس ابلاغ شود.


وی با بیان اینکه در این جلسه نظرات به مشورت گذاشته می‌شود، تصریح کرد: امروز خوشبختانه اولین جلسه این مجمع در شورای پنجم برگزار شد این پنجاه و نهمین جلسه‌ای بود که برای بررسی معضلات شهری با حضور روسای شوراهای شهر استان‌ها برگزار شد و اعضای کمیسیون‌ها انتخاب و بیانیه‌ای نیز قرائت شد.


رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در این جلسه اعضا مشکلات شهرهای خود را عنوان کردند و من نیز این مشکلات را جمع‌بندی کرده تا در کمیسیون‌ها مورد بازبینی قرار گیرد.


هاشمی با اشاره به اینکه 100 روز دیگر مجددا این جلسه با حضور اعضای شورا برگزار خواهد شد، گفت: جلسه بعدی در سمنان برگزار شده و بحث‌های انجام شده و نتایج منتج به آن به شورای عالی استان‌ها، دولت، مجلس و وزارت کشور ابلاغ می‌شود.


وی با بیان اینکه در بحث شوراها قوانین جامع و کامل است، عنوان کرد: در حال حاضر 70 درصد جمعیت کشور در کلانشهرها و مراکز استان‌ها زندگی می‌کنند که این افراد 40 میلیون را شامل می‌شوند پس نظرات اعضای شوراهای شهر که از سوی مردم انتخاب شده‌اند باید مورد توجه مجلس، دولت و وزارت کشور قرار گیرد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات بعدی وزرا و سایر ارکان مهم دولتی هم دعوت می‌شوند یا خیر، گفت: در جلسات گذشته نیز این اتفاق افتاده و شاید در جلسات بعدی هم افرادی برای مشورت دعوت شوند حتی برخی از نظرات مشورتی نیز تا مجمع تشخیص مصلحت نظام هم رفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته