دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1396 - 12:20

مجلس با فوریت اصلاح قانون بودجه ۹۶ برای کمک به زلزله زدگان موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فوریت طرح اصلاح قانون بودجه ۹۶ برای تسریع امدادرسانی و کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه موافقت کردند.
کد خبر : 236540

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن طرح یک فوریتی اصلاح بند «ه» تبصره یک و الحاق یک بند به تبصره ۹ قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور با هدف کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به تصویب نمایندگان رسید.


با توجه به تصویب اولویت این طرح، در جلسه علنی امروز یا در جلسه آینده مجلس، یک فوریت این طرح به رأی گذاشته می‌شود و در صورت تصویب نهایی، زمینه امدادرسانی فوری تر و تسریع کمک های دولتی به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه فراهم می‌شود.


عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از طراحان و در دفاع از این طرح با بیان اینکه سختی زلزله برای یک لحظه نیست، گفت: زلزله یک امر مداوم است که سالها طول می کشد و این حادثه نیز در جایی اتفاق افتاد که مردم در ۸ سال جنگ، همه زندگی شان را از دست دادند.


وی با اشاره به آثار مخرب زمین لرزه اخیر در کرمانشاه گفت: محله فولادی سرپل ذهاب و بسیاری از روستاها صد درصد تخریب شده اند، هزاران مجروح بر جای مانده و عده ای قطع نخاع شده اند، اسباب و اثاثیه زندگی مردم نیز از بین رفته است و باید برای کمک به آنها اقدام فوری تری شود.


مصری خاطرنشان کرد: این طرح دو یا سه شاخصه دارد که از جمله آنها پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی در روستاها و وام ۵۰ میلیون تومانی در شهرهاست.


این نماینده مجلس گفت: تصویب این طرح کمکی به دولت است برای امدادرسانی و کاهش آلام مردم زلزله زده مناطق مختلف استان کرمانشاه.


در نهایت اولویت این طرح به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۱۴۷ رای موافق، ۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن با اولویت این طرح موافقت کردند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته