دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1396 - 12:09

پیام گوترش به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در 29 نوامبر 2017 پیامی را برای حل مساله فلسطین ارسال کرد.
کد خبر : 236526

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در 29 نوامبر 2017 پیامی را برای حل مساله فلسطین ارسال کرد.
متن کامل پیام گوترش به شرح زیر است:
«مسئله فلسطین به گونه‌ای جداناپذیر مرتبط با تاریخ سازمان ملل متحد و یکی از طولانی‌‌ترین موضوعات حل نشده در دستورکار این سازمان است. پس از گذشت هفتاد سال از تصویب قطعنامه 181 مجمع عمومی، هنوز کشور مستقل و دارای حق حاکمیت فلسطین در کنار (رژیم) اسرائیل به وجود نیامده است. اینجانب معتقدم راه حل دو کشور که به وسیله این قطعنامه به رسمیت شناخته شده تنها فرضیه برای صلح فراگیر، پایدار و عادلانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان است. حل این درگیری موجب شتاب در ایجاد ثبات بیشتردر سراسر منطقه می‌شود.


در ماه آگوست گذشته طی دیدارم از اسرائیل و فلسطین، رهبران هر دو طرف تعهد خود نسبت به صلح مورد مذاکره را مورد تاکید قرار دادند. اینجانب آنان را ترغیب کردم به گونه‌ای آشکار این تعهد را نمایان و زمینه را برای بازگشت مذاکرات واقعی فراهم کنند. تحولات مثبت اخیر درباره اتحاد درون فلسطینی باید به وسیله همه در راستای فرایند به سوی مسیر درست مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


اینجاب بر آمادگی خود جهت همکاری با تمام ذینفعان شامل ابتکار چهار جانبه خاورمیانه و کشورهای منطقه تاکید می‌کنم تا از فرآیند سیاسی جدی مبتنی بر تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، توافقات و حقوق بین‌المللی که راه‌حل دو کشور را به رسمیت می‌شناسد و به نیم قرن اشغالگری خاتمه می‌دهد، همچنین حل همه مسائل باقی مانده حمایت لازم صورت پذیرد. حال زمان پایان دادن به درگیری با تاسیس کشور مستقل فلسطین فرا رسیده که در صلح و امنیت در کنار (رژیم) اسرائیل زندگی کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته