دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1396 - 11:07
در تذکر شفاهی مطرح شد

درخواست کوهکن در استفاده از ادبیات فاخر در مجلس

نماینده مردم لنجان در تذکری خواستار استفاده از ادبیات فاخر در صحن مجلس شد.
کد خبر : 236474

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، محسن کوهکن ریزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اتفاقی در مجلس افتاد که در مشروح مذاکرات نوشته شده است؛ در آخر نطق رئیس جلسه یکی از همکاران قصد صحبت داشتند و ما برای اطلاع ایشان فریاد زدیم شما حق صحبت ندارید و ایشان با ادبیاتی نامناسب پاسخ ما را دادند.


نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت استحضار شما تذکر داده شد که وزیر تمامی مشاوران و مدیران خود را با خود به صحن علنی مجلس آورده است و نایب رئیس مجلس نیز تذکر را وارد دانستند و ما مکلف هستیم به آن عمل کنیم؛ بر اساس ماده 8 آیین‌نامه رئیس جمهور و وزرا می‌توانند معاونان و مشاوران خود را بیاورند و نیاز به اجازه ندارند.


وی تصریح کرد: تقاضا دارم در مجلس از ادبیات فاخر استفاده شود، جملاتی مانند دست شما درد نکند، قرآن بخوان زیبنده مجلس نیست.


این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: طبق آیین‌نامه که مصوبه دو سوم نمایندگان است هیأت رئیسه باید جلسات را طبق آیین‌نامه اداره کند و رویه که به آن اشاره می‌شود اقدام موردی نیست، اگر آیین‌نامه سکوت کرده اما در ادوار مختلف یک نوع خاص برخورد شده این رویه شمرده می‌شود و اگر حین نطق نمایندگان و شما به عنوان رئیس جلسه حرف شما تعریف یا توهینی شود آیا امکان اینکه در جایگاه رئیس جلسه تذکر 79 دهید وارد است، اعضای هیأت رئیسه مسئولیت مشترک دارند و تقسیم کار صوری است و وقتی نماینده‌ای تذکر آیین‌نامه‌ای دارد رئیس جلسات باید آن را اداره کند.


لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: همراه نبودن تعداد زیادی مشاور و معاون همراه وزرا وارد است و مطابق آیین‌نامه گفته شده هیأت رئیسه رعایت این امر را در دستور کار قرار دهد. وزرا می‌توانند با معاون پارلمانی حضور یابند و اگر ضرورت داشته باشد برای دفاع از امری کارشناسی وجود داشته باشد باید به هیأت رئیسه اطلاع دهند تا اجازه حضور این فرد داده شود بنابراین این تذکر وارد است و هیأت رئیسه به آن توجه خواهد داشت.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص اداره جلسه باید بگویم در این چند دوره که در مجلس بودم چنین مسئله ای نداشتیم و راجع به نطق ها پاسخگویی وجود نداشت اما اینکه می گویید که آیا کسی حق صحبت دارد یا خیر، بستگی به آیین نامه دارد و اگر تهمت یا افترایی مطرح شده باشد می تواند، صحبت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته