دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته چهاردهم لیگ برتر

حکم قهرمانی پرسپولیس دردست قلعه‌نویی/ کار سخت شفر برای مهار خودروی آقا معلم

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر امروز در حالی آغاز می‌شود که پرسپولیس در صورت پیروزی برابر ذوب‌آهن این شانس را دارد که قهرمان نیم‌فصل اول شود.
کد خبر : 236389

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر آبستن حوادث زیادی خواهد بود چرا که قهرمان قطعی بازی‌های نیم‌فصل را می‌‌توان در پایان دیدارهای این هفته شناخت. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته این هفته میزبان ذوب‌آهن است و در صورت کسب 3 امتیاز مسابقه و توقف پارس جنوبی جم مقابل نفت‌تهران سرخ‌پوشان عنوان تشریفاتی قهرمان نیم‌فصل لیگ هفدهم را تصاحب می‌کنند.


گسترش فولاد - سایپا


شاگردان فیروز کریمی که توانسته بودند 2 پیروزی متوالی به دست آورند و از جمع فانوس به دست‌ها خارج شوند هفته گذشته استقلال را از بحران خارج کردند و 3 امتیاز به شاگردان شفر دادند تا با 14 امتیاز در رده دوازدهم جدول بایستند. گسترشی‌ها این هفته میزبان سایپا هستند. تیمی که هفته قبل دومین پیروزی متوالی‌اش را با اعمال شاقه برابر سیاه‌جامگان به‌دست آورد. خودروسازان در این بازی 2 بازیکن را به همراه سرمربی‌شان اخراج شده دیدند تا این هفته علی دایی به همراه محمدرضا سلیمانی‌اصل و علی قلی‌زاده به دلیل محرومیت و ایوب کلانتری، محمد حسین کنعانی زادگان و محمد دانشگر به دلیل آسیب دیدگی غایبان این تیم در مصافی خارج از خانه باشند. نارنجی‌پوشان که اندوخته 20 امتیازی‌شان موجب شده تیم ششم جدول رده‌بندی نام بگیرند، در صورت برد مقابل گسترش فولاد می‌تواند امیدوار باشد در پایان مسابقات نیم فصل یکی از 4 تیم بالای جدول نام بگیرد. در سمت مقابل هم گسترشی‌ها می‌خواهند امتیازات این دیدار خانگی را کسب کنند تا خطر سقوط را حس نکنند.


پیکان - استقلال


آبی‌پوشان پایتخت هفته قبل گسترش فولاد را شکست دادند تا پس از هفته‌ها به جمع تیم‌های تک رقمی جدول راه پیدا کنند. استقلال با وینفرد شفر آهسته آهسته سیر صعودی را طی می‌کند. آبی‌ها در 3 بازی گذشته دروازه شان باز نشده و بدون تردید این هفته هم برابر پیکان به دنبال آن هستند تا قفل دروازه‌شان را بسته نگه دارند. آنها 4 گل هم به حریفان خود در بازی‌های قبلی زده‌اند اما هنوز یکی از ضعیف‌ترین آمار گلزنی را ثبت کرده‌اند و در 13 بازی که انجام داده‌اند تنها 8 گل به ثمر رسانده‌اند. استقلال با 16 امتیاز به مصاف پیکانی می‌رود که در دو بازی قبلی‌اش به مشکل خورده و از مسیر صعودی‌اش خارج شده است. شاگردان مجید جلالی پس از آنکه 21 امتیاز از 7 دیدار گرفتند مقابل صنعت‌نفت به تساوی رسیدند و به استقلال خوزستان پایین جدولی باختند تا بهترین فرصت برای ایستادن در صدرجدول را از دست بدهند.باید دید پیکان 24 امتیازی برای ماندن در جمع 3 تیم بالای جدول می‌تواند استقلال را شکست دهد یا اینکه آبی‌ها دومین برد پیاپی خود را پس از هفته‌ها تجربه می‌کنند.


سپاهان - استقلال خوزستان


پرافتخارترین تیم لیگ برتر این فصل نتوانسته‌ در حد و اندازه‌های یک مدعی ظاهر شود و با نتایج سینوسی که می‌گیرد در میان تیم‌های دو رقمی جدول رده‌بندی قرار دارد. سپاهان 14 امتیازی با حضور در رده یازدهم جدول تنها به این امید به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که در پایان رقابت‌های نیم‌فصل بتواند در نیمه بالای جدول قرار بگیرد. زلاتکو کرانچار که توانسته زمانی زردپوشان را قهرمان لیگ برتر کند در این بازی تنها رسول نویدکیا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. در سمت مقابل آبی‌های خوزستان که با مشکلات مالی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کنند هفته پیش موفق شدند ترمز پیکان را بکشند و 3 امتیاز ارزشمند بگیرند تا به عنوان تیمی 13 امتیازی به اصفهان بیایند. تیم عبدالله ویسی که اعلام شده حامی مالی پیدا کرده حالا با امیدواری فراوان به مصاف سپاهان خواهد رفت تا در صورت رخ دادن اتفاقی غیرمنتظره با کسب 3 امتیاز از تیم دیار زاینده‌رود فاصله مناسبی با تیم‌های فانوس به‌دست جدول ایجاد کنند.


فولاد - سپیدرود​


شاگردان سیروس پورموسوی در 8 بازی قبلی‌اش با شکست غریبه بوده و دو پیروزی اخیرشان برابر پارس‌جنوبی جم و ذوب‌آهن اصفهان باعث شده تا با 23 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرند تا این هفته به رسیدن به رده‌های بالاتر نیز بیاندیشند. برتری فولاد خوزستان برابر سپیدرود این تیم را 26 امتیازی می‌کند و در صورت توقف پارس جنوبی و پیکان در رتبه دوم جدول قرار می‌گیرد. حامد لک تنها غایب سرخ‌پوشان اهوازی است و پورموسوی غایب دیگری ندارد. در سمت مقابل سپیدرورد که با از دست دادن 9 امتیاز 3 بازی گذشته با 12 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد برای آنکه خود را از جمع تیم‌های منطقه سقوط نجات دهد باید برابر فولاد امتیاز خوبی بگیرد.


پرسپولیس- ذوب‌آهن


شاگردان برانکو ایوانکوویچ هفته گذشته با برتری در خانه پارس‌جنوبی عملا در یک مسابقه 6 امتیازی برنده شدند تا بخت اول قهرمانی رقابت‌های نیم‌فصل باشند. پیروزی برابر ذوب‌آهن و توقف پارس جنوبی و پیکان آنها را یک هفته زودتر قهرمان نیم‌فصل می‌کند و بدون تردید خواسته هواداران پرسپولیس در مصاف با نماینده سبزپوش اصفهان چیزی جز پیروزی نیست. تنها غایب نیمکت سرخ‌پوشان ایگور پانادیچ است و نبود مهدی طارمی که از سوی فیفا محروم شده هم در جمع شاگردان برانکو عادی شده است. در سمت مقابل ذوب‌‌آهنی قرار دارد که با امیر قلعه‌نویی نتوانسته عملکرد درخشانی داشته باشد. ذوبی‌ها با 16 امتیاز در رده هشتم جدول هستند و باخت هفته گذشته‌شان برابر فولاد باعث شد تا انتقادات بیشتری سراغ امیرقلعه‌نویی بیاید.مربی که در این بازی وحید محمدزاده را به عنوان بازیکن و سعید الهویی را در سمت دستیار به خاطر محرومیت در اختیار ندارد. قلعه‌نویی که پرافتخارترین مربی لیگ برتر است در صورت متوقف کردن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رقابت‌های لیگ را جذاب‌تر می‌کند اما شکست او برابر برانکو ایوانکوویچ باعث می‌شود تا جایگاه‌اش لرزان شود.


نفت تهران - پارس جنوبی جم


بهانه حمید درخشان برای 3 شکست متوالی تیمش که باعث شده رتبه پانزدهم جدول به تیم 12 امتیازی نفت اختصاص یابد بحث حضور در جام باشگاه‌های آسیاست و اینکه هر روز اعلام می‌شود نفت حذف شده است. به گفته درخشان تیمش تمرکز لازم را ندارد و با مشکلاتی که برای انتقال آن به حمیدرضا جهانیان وجود دارد نفت با اعمال شاقه در لیگ به مصاف حریفانش می‌رود. این هفته نفتی‌ها باید به مصاف شگفتی‌ساز لیگ برتر پارس جنوبی بروند. تیمی که در دو بازی گذشته 6 امتیاز از دست داده و می‌داند که توقف برابر نفت می‌تواند جایگاه دومی‌اش را هم از دست این تیم خارج کند. پارسی‌ها برابر نفت بحران زده می‌خواهند به روند ناکامی‌‌های‌شان خاتمه دهند اگر چه نفت تهران هم دوست ندارد بار دیگر بازنده از زمین خارج شود.


مشکی‌پوشان - پدیده


علیرضا مرزبان سرمربی مشکی‌پوشان معتقد است که مصاف شاگردانش با همشهری‌اش دربی نیست چون پدیده 4 سال است به لیگ برتر آمده است. او در این بازی محسن آقایی و کیوان امرایی را در اختیار ندارد و به دنبال این است تا پس از 13 هفته امتیازات تیمش را دو رقمی کند. مشکی‌پوشان 8 امتیازی با حضور در رده شانزدهم جدول بیش از دیگر تیم‌های پایین جدولی خطر سقوط به لیگ آزادگان را حس می‌کند. در طرف دیگر میدان پدیده با 21 امتیازی که دارد در قامت تیم پنجم جدول رده‌بندی به دنبال پیروزی بر همشهری‌اش است تا همچنان یکی از تیم‌های موفق لیگ هفدهم باقی بماند. سیدعبداله حسینی، محمدرضا خلعتبری بازیکنان و مجتبی سرآسیابی مدیر تیم محروم پدیده هستند و باید دید محمدرضا مهاجری سرمربی این تیم با چه شیوه‌ای به دنبال گرفتن 3 امتیاز در جدال مشهدی‌های لیگ برتر است.


صنعت‌نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز


زردپوشان آبادانی پس از آنکه روند پیروزی‌های متوالی پیکان را متوقف کردند، هفته قبل سپاهان را شکست دادند تا با اندوخته 17 امتیازی و حضور در رتبه هفتم جدول به مصاف تراکتورسازی بروند. فراز کمالوند در این مسابقه غایبی ندارد و برای برتری برابر حریف نامدار تبریزی‌اش شرایط خوبی دارد. کسب 3 امتیاز صنعت‌نفت را در میان تیم‌‌های نیمه بالای جدول مستحکم‌تر می‌کند. در سمت دیگر زمین یحیی گل‌محمدی نتوانسته با بازیکنان جوان تراکتورسازی موفقیت قابل ذکری را به دست آورد و با 15 امتیاز در رده دهم ایستاده است. گل‌محمدی در این مسابقه مهدی شریفی و مهدی کیانی را در اختیار ندارد تا کارش سخت‌تر هم باشد. پیروزی تراکتور می‌تواند این تیم را با وضعیت مناسب‌تری به هفته آخر نیم‌فصل اول وارد شوند و شکست در آبادان احتمال حضور سرخ‌پوشان را در بین تیم‌های فانوس به دست را به همراه دارد.


برنامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر:


*پنجشنبه 9 آذرماه
*پیکان تهران- استقلال تهران/ ساعت 15:00- ورزشگاه


پیام حیدری – آرمان اسعدی – سجاد طوری – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون اصفهانیان


*فولاد خوزستان- سپیدرود رشت /ساعت 15:30- ورزشگاه


مهدی سیدعلی – سعید قاسمی – یعقوب سخندان – علیرضا حیدرپناه – ناظر: اسماعیل صفیری


*فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- استقلال خوزستان/ ساعت 15:15- ورزشگاه نقش جهان
روح اله شریفی – سعید علی نژادیان – حسن انتظاری – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی


*گسترش فولاد تبریز- سایپـا تهران/ ساعت 14:15- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز


موعود بنیادی فر – علی میرزابیگی – حمیدرضا کنعانی – سعاد وفاپیشه – ناظر: حسین نجاتی


*جمعه دهم آذرماه
*سیاه جامگان-پدیده خراسان/ ساعت 15:45- ورزشگاه امام رضا مشهد


بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – محمدحسین ترابیان – ناظر: ایرج نظری


*نفت تهران-پارس جنوبی جم/ساعت 15:00- ورزشگاه تختی تهران


حسن اکرمی – رضا سخندان – محمدرسول ذورقی – علی احمدی – ناظر: زاهد بحرینی


*صنعت نفت آبادان- تراکتورسازی تبریز/ ساعت 16:45- ورزشگاه تختی آبادان


حمید حاج ملک – علیرضا ایلدروم – محمدهاشمی نسب – جواد محمدی – ناظر: بهرام مهرپیما


*پرسپولیس تهران-ذوب آهن اصفهان/ ساعت 16:30- ورزشگاه آزادی


محمدحسین زاهدی فرد – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی – ناظر: علی خسروی




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته