دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 19:06

بخشودگی مالیاتی برای بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده در زلزله

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: بنگاه‌های اقتصادی که در اثر زلزله بیش از ۵۰ درصد اموال آنها دچار خسارت شده است مشمول بخشودگی مالیاتی قرار گرفتند.
کد خبر : 236360

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا رحیمی در جلسه بدهی‌های مالیاتی زلزله‌زدگان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله یکی از مصوباتی که هیات وزیران خاص استان کرمانشاه داشتند بخشودگی بدهی مالیات بردرآمد سالهای ۹۵ و ۹۶ بنگاههای اقتصادی آسیب دیده بود.


وی افزود: بر این اساس بنگاه‌های اقتصادی که در اثر زلزله بیش از ۵۰ درصد اموال آنها دچار خسارت شده است مشمول بخشودگی مالیاتی قرار گرفتند.


رحیمی خاطر نشان کرد: این یک فرصت است که برای استان پیش آمده و باید با مشخص شدن نمایندگان و معتمدین در اسرع وقت بتوانیم از این معافیت مالیاتی به خوبی بهره‌مند شویم.


معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه یادآور شد: علاوه بر شهرستان‌های اسلام آباد، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو و ۴ شهرستان منطقه اورامانات (روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی) در شهرستان کرمانشاه هم برخی از بنگاه‌های اقتصادی دچار ضرر و زیانهایی شده‌اند که قرار است با تشکیل کمیسیونی آنها نیز از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.


وی یکی از مصادیق این بنگاه‌ها را شیشه‌بری‌ها و سنگبری‌ها دانست و افزود: واحدهای اقتصادی ذرت خشک کنی، بتن آماده و شن و ماسه نیز از آن جمله هستند که به سازمان صنعت و معدن و جهادکشاورزی سفارش شده که کار آنها را نیز انجام دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته