دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 16:05

دفاع اردوغان از علویان ترکیه

رئیس جمهور ترکیه گفت: « برادران علوی از صاحبان اصلی کشور ما و از تمام حقوق انسانی برخوردار هستند.»
کد خبر : 236286

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز (28 نوامبر 2017) طی سخنانی در نشست گروه پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت: «برادران علوی از صاحبان اصلی این کشورند و از تمام حقوق فردی برخوردارند. خطر اصلی این است که یک سری جریانات انحرافی برخی از این برداران را از اصل دور کنند.»


رئیس جمهوری ترکیه در این نشست همچنین اظهار داشت: «گفتگوی تلفنی خود با دونالد ترامپ فرصتی برای دستیابی یک فرکانس مشترک در روابط دوجانبه ترکیه-آمریکا بعد از مدت‌ها بود. این گفتگو در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت».


اردوغان درباره آینده برخورد دولت ترکیه با گروه‌های تروریستی در شمال سوریه توضیح داد: «تنها یک نفر مثل لورنس عربی (جاسوس انگلیسی که منجر به شورش اعراب علیه امپراطوری عثمانی در جنگ جهانی اول شد) می‌تواند مبارزه ما با گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د و ی.پ.گ را مقابله با برادران کرد جلوه دهد. اهانت‌آمیزتر از این وجود ندارد که این گروه‌های تروریستی را با برداران کرد ربط دهیم. اقدامات تحریک‌آمیز علیه برادران علوی هم تنها از دست کسانی بر می‌آید که اهداف لورنس را در سر می‌پرورانند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته