مهمترین عالم جذب مخاطب برای کتاب، داشتن ویترین مناسب آثار است
سید غلامرضا حسینی، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا گفت: اصلی ترین عامل برای جذب مخاطبی که به دنبال کتاب بصورت فیزیکی و سنتی است، داشتن یک ویترین برای عرضه مناسب آثار می باشد.
حسینی افزود: این ویترین اگر خوب و مناسب و در مکانی صحیح و حساب شده باشد قطعا میتواند مخاطب را برای انتخاب کتاب جذب و نزدیک کند. ممکن است امروزه در فضای مجازی امکان تهیه و مطالعه کتاب وجود داشته باشد اما فروشگاههای کتاب میتوانند کمک کنند تا اهالی اندیشه و مطالعه بیایند و با دقت بیشتری بر موضوع مورد نظرشان تمرکز کنند.
وی ادامه داد: خیابان انقلاب قلب تپنده نشر ایران است و از لحاظ موقعیت مکانی به قولی بورس کتاب در کشورمان بشمار میرود. در واقع اگر بخواهد اتفاق مهمی در نشر کشور بیافتد در این راسته و خیابان باید محقق شود و فروشگاه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از همین وجه و همچنین نزدیکی به دانشگاه تهران از مزایای زیادی برای ارتباط گرفتن بیشتر با اهالی کتاب برخوردار است.
مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ما به دلایلی که ذکر شد به این نتیجه رسیدیم تا آثار منتشرهمان را که در حوزه علوم انسانی و اسلامی است را در این ویترین به نمایش و عرضه برای اهالی مطالعه قرار دهیم..
حسینی در ادامه به قدمت فعالیت پژوهشی و انتشاراتی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه از سال 1374 آغاز بکار کرده است و در واقع امروز میخواهد گزیده ای از 22 سال سابقه و محصول تحقیق و پژوهش را در این فروشگاه به عرضه مخاطبین و رهگذران اهل علم و مطالعه خیابان انقلاب درآورد.
وی افزود: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکنون بیش از 1400 عنوان کتاب و مجله منتشر کرده است که حتی ظرفیت مکانی این فروشگاه مقتضی آوردن همه آن محصولات و پژوهشگاه نیست. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تا به امروز نه در تهران و در هیچ شهر دیگری به معنای این فروشگاه، ویترینی برای ارائه آثار منتشرهاش نداشته و این اولین فروشگاه این پژوهشگاه در مهمترین خیابان ناشرین کشورمان است.
حسینی ادامه داد: این یک مزیت برای بخش انتشارات این پژوهشگاه است که می تواند ازین پس محصولاتش را در بورس کتاب و فرهنگ ایران یعنی خیابان انقلاب روبروی درب اصلی دانشگاه تهران عرضه کند و در واقع این فروشگاه مرکز خرده فروشی انتشارات پژوهشگاه است و فروش کلان ما از طریق مرکز پخشمان اتفاق می افتد.
حسینی در ادامه از پرداخت به ساخت و تهیه کتب الکترونیکی و حضور در فضای مجازی برای فروش آثار گفت: ما در وضعیت فعلی از طریق سایت پژوهشگاه امکان خرید کتاب هایمان را برای مخاطبین فراهم کردهایم ضمن اینکه اخیرا محصولاتمان در چندین اپلیکیشن موبایلی خوب عرضه و بفروش میرسند و برای همه علاقهمندان به آثار این پژوهشگاه امکان خرین آنلاین وجود دارد.
مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان به توجه این پژوهشگاه در مورد فضای مجازی و کتاب الکترونیکی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بحث کتاب الکترونیکی هم از جمله ناشران پیشگام کشورمان بوده و در همین راستا تاکنون بیش از 150 عنوان کتاب بصورت الکترونیکی روانه بازار مجازی کرده است که امیدواریم این روند در سال های آتی افزایشی هم داشته باشد.
علاقه مندان در حوزه علوم انسانی و اسلامی می توانند به سایت این انتشارات به نشانی www.iict.ac.ir مراجعه کنند.
گفتگو: محمدرضا زمانی خطیبی
انتهای پیام/