دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 14:01
فولادگر خبر داد

بررسی دغدغه های مالیاتی اصناف در کارگروه مالیاتی مجلس

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه های مالیاتی اصناف در کارگروه مالیاتی مجلس بررسی می شود.
کد خبر : 236239

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حمیدرضا فولادگر در خصوص نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با فراکسیون اصناف مجلس و همچنین مسئولان اتاق اصناف گفت: برای تقویت بخش خصوصی باید اصناف کشور تقویت شوند چرا که سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی دارند.


رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع مالیات بر ارزش افزوده یکی از محورهای نشست امروز بود و در این جلسه، اصناف دغدغه‌های مالیاتی خود را بیان کردند و مقرر شد این موضوعات از طریق کارگروه مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود.


کارگروه مالیاتی مجلس دغدغه های مالیاتی اصناف را بررسی می کند


فولادگر تصریح کرد: یکی از فلسفه‌های اصلی که در اخذ مالیات باید رعایت شود این است که محاسبه مالیات باید شفاف باشد و درآمد دولت در این زمینه باید در انتهای زنجیره معاملات باشد چرا که در حال حاضر به دلیل نقص در سامانه‌ها عملا مالیات از فعالان اقتصادی گرفته می‌شود.


وی ادامه داد: در زمان تصویب قانون کسب و کار، اتاق‌های بازرگانی و تعاون وجود داشت بنابراین در اصلاح قانون کسب و کار جایگاه اتاق اصناف نیز لحاظ خواهد شد و بر این اساس نظرات کارشناسی اتاق اصناف در تدوین مقررات لحاظ خواهد شد.


فولادگر در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه زنجیره تولید و خدمات باید همزمان مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای جلوگیری از قاچاق کالا باید تمرکز بیشتر بر ورود کالای قاچاق از مجاری باشد و در این راستا باید شفاف‌سازی صورت گیرد چرا که در صورت اجرای صحیح قانون، فشار اقتصادی به واحدهای صنفی وارد نمی‌شود.


رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این جلسه پیشنهاد شد اصناف از ظرفیت فناوری‌های نو بیشتر استفاده کنند تا از بحث گسترش IT و ارتباطات بیشتر استفاده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته