دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 14:07
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری:

دانشگاه‌های ایران باید علوم الهی را ترویج دهند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه‌ها مبلغ علوم هستند و دانشگاه‌های ایران باید علوم الهی را ترویج دهند.
کد خبر : 236211

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌‌الاسلام ابراهیم کلانتری در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه تهران که صبح امروز در کتابخانه مرکزی تالار علامه امینی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران نماد و قله آموزش عالی کشور است و در این محل هزاران نخبه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا مشغول به تحصیل هستند.


او با بیان اینکه امام راحل دانشگاه را مبدا تحولات دانسته‌اند، افزود: دانشگاه‌ها نقش کلیدی در آینده ملت‌ و جامعه دارند و ما باید با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان بتوانیم در تولید علم الهی گام‌هایی را برداریم.


مسئول سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه‌های غرب تولید علم و پژوهش می‌کنند، اما اقدامات علمی آن‌ها الهی نیست.، علمی که الهی نباشد فاقد ارزش خواهد بود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ها مبلغ علوم هستند و دانشگاه‌های ایران هم باید علوم الهی را ترویج دهند. بنابراین علم، اخلاق و پژوهش باید با نگاه الهی همراه باشد.


کلانتری ادامه داد: پژوهش باید منجر به تولید علم شود و علم را هیچ‌گاه نباید از نگاه الهی جدا کنیم، در غیر اینصورت دانشگاه‌های ما با غرب تفاوتی پیدا نمی‌کنند و تبدیل به سکولار خواهند شد.


او با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب از دانشجویان در راه پژوهش حمایت می‌کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب نگاه علمی و فرهنگی خوبی به مسائل دارند و ایشان همواره دیگران را به تولید علم و پژوهش تشویق کرده‌اند. از طرفی هم کارشناس‌ترین فرد در حوزه فرهنگی و پرچم‌دار اصلی علم در کشور ایشان هستند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند این موضوع را انکار کند.


کلانتری تصریح کرد: مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مسئولیت‌های سینگینی در حوزه‌های فرهنگی و علمی دارند و باید همه تلاش کنیم تا با کمک این نهاد، کیفیت دانشگاه‌های کشور ارتقا پیدا کنند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: دانشگاه تهران در حوزه معارف اسلامی یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران به حساب می‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته