دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 13:00

انتقاد اعضای شورای‌شهر تهران از عملکرد نجفی در حوزه حمل‌ونقل

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع صحبت‌های معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پایتخت به طرح سوالاتی از وی پرداخته و نسبت به عدم ارائه برنامه عملیاتی در حوزه حمل و نقل عمومی تهران انتقاد کردند.
کد خبر : 236195

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، پس از استماع صحبت‌های پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، زهرا صدراعظم‌نوری خطاب به پورسیدآقایی اظهار کرد: بهتر بود گزارش حوزه حمل و نقل کمی‌تر بود و به راهبردها می‌پرداخت تا اینکه مسائل به صورت کیفی مطرح شود.


وی ادامه داد: در طرح جامع حمل‌ونقل اصول توسعه انسان‌محور است و توسعه پایدار را مدنظر دارد. از این رو به زیرساخت‌های طبیعت‌محور تاکید دارد و سوال اینجاست که برنامه شما برای پیشبرد این هدف چیست؟


صدراعظم نوری اضافه کرد: در مورد ارتقا و نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیک آموزه‌ها ضعیف است و ما نتوانستیم مشارکت مردمی را جلب کنیم. معاون حمل‌و‌نقل چه برنامه‌ای برای افزایش آموزش‌‌ها در نظر دارد؟


عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 40 درصد آلودگی پایتخت ناشی از اتوبوس‌ها و خودروهای سنگین دیزلی است، تصریح کرد: آیا برای استفاده از فیلتر دوده در اتوبوس‌های شرکت‌های واحد برنامه‌ریزی شده است؟


نوری با تاکید بر اینکه مسیر دوچرخه در تهران 220 کیلومتر است، گفت: این مسیر باید به 900 کیلومتر برسد؛ همچنین تعداد خانه‌های دوچرخه باید از 145 خانه کنونی به 545 خانه برسد.


حوزه حمل و نقل بار و کالای شهری بی‌صاحب است!


در ادامه سیدحسن رسولی، دیگر عضو شورای شهر خطاب به پورسیدآقایی، گفت: به موضوع حمل و نقل بار و کالای شهری باید به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم شهری بپردازیم. به نظر می‌رسد این حوزه بی‌صاحب است.


محمد علیخانی،‌ رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس بند یک مصوبه شورای عالی ترافیک مصوب 15 دی‌ماه سال 95، مقرر شده بود در موضوع حمل‌ونقل بازنگری صورت گیرد، اظهار کرد: سوال اینجاست که آیا این بازنگری در حمل‌ونقل جامع صورت گرفته است یا خیر؟ آخرین مطالعات در مورد حمل‌ونقل مربوط به سال 83 است و هم‌اکنون 13 سال از آن می‌گذرد.


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به این موضوع آمار و ارقام دقیقی در حوزه حمل‌ونقل وجود ندارد و معمولا اقداماتی که انجام می‌شود با خطا صورت می‌گیرد.


وی افزود: حضور آقای نجفی در دولت برای ما نیز موجب خرسندی بود و انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی بین شهرداری و دولت بیشتر شود ولی اینطور نشده است و در خبرها می‌شنویم که تامین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود می‌کند و این در حالی است که تامین‌اجتماعی با قالیباف توافق می‌کند ولی با نجفی در این دوره توافق نمی‌کند.


رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و شورای شهر تهران تصریح کرد: عدم واریز بدهی‌های دولت، یکی دیگر از این موارد بود که تاکنون یک ریال از آن نیز پرداخت نشده است.


به گفته علیخانی، بنا بر آن بود که خط 7 مترو اشکالاتش برطرف شود و این خط به‌حق تعطیل شده و معاون شهردار باید توضیح دهد چه اقداماتی برای این خط صورت گرفته است؟‌


برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در حوزه حمل‌ونقل ارائه شود


در ادامه محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خطاب به پورسید آقایی گفت: انتظار افکار عمومی، شهروندان و شورای شهر تهران از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این است که برنامه‌های اجرایی خود را برای رفع مشکلات این حوزه ارائه دهند.


وی ادامه داد: در این گزارش مجموعه‌ای از چالش‌ها و مشکلات اصلی حوزه حمل‌ونقل شهر تهران مشخص شد که نشان می‌دهد ما با یک نابهنجاری تمام‌عیار در حوزه ماموریت‌های حمل‌ونقل و ترافیک مواجهیم. بخشی از آن مربوط به بحث‌های حقوقی، قانونی و تعاملات بین دستگاه‌ها و نهادها و بخش دیگر مربوط به مدیریت شهری و برنامه‌ای است که شهرداری تهران دارد.


سالاری با اشاره به راهکارهای ارائه شده توسط معاون ترافیک شهرداری تهران، عنوان کرد: راهکارهای ارائه شده در این جلسه صرفا در سطح بیان سیاست‌ها بود، در حالی که انتظار افکار عمومی، شهروندان و شورای شهر تهران این است که شهرداری تهران برنامه‌های اجرایی خود را برای رفع مشکلات بیان کند.


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به عنوان مثال ما در حال‌حاضر 190 کیلومتر خط مترو داریم که طبق برنامه باید به 300 کیلومتر برسد، آقای پورسیدآقایی باید اعلام کنند که طی 4 سال چند درصد را می‌توانند عملیاتی کنند؟


وی تاکید کرد: درخواست داریم معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طی یک ماه آینده برنامه عملیاتی خود را ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته