دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 12:58

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان: همگروهی با آمریکا را به فال نیک می‌گیرم/ در مسابقات جهانی دنبال نتیجه نیستم

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان، هدف این تیم در مسابقات جهانی یونان را رشد بازیکنانش عنوان کرد.
کد خبر : 23609

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، فرزاد کوهیان‌ امروز در نشستی خبری و پیش از اعزام تیمش به اردوی ترکیه و همچنین مسابقات جهانی یونان گفت: «پنجشنبه هفته جاری به ترکیه می رویم تا آخرین مرحله تمرینات پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را در این کشور برگزار کنیم. برای این سفر ۱۳ یا ۱۴ بازیکن از ترکیب ۱۵ نفره فعلی را در اختیار خواهیم داشت. »


کوهیان در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی‌اش از عملکرد تیمش در این مسابقات گفت: «اول باید بگویم در رده سنی جوانان کمتر بازیکنی است که دو دوره متوالی اجازه حضور در مسابقات جهانی را داشته باشد، بنابراین در هر دوره این مسابقات چهره و ترکیب تیم های شرکت کننده تغییر می کند، طوری که عملکرد تیم ها قابل پیش بینی نیست.»


وی در همین خصوص ادامه داد: «در رده سنی جوانان تاکیدمان روی استعدادیابی است، باید روی آنها کار شود تا برای تیم ملی آماده شوند. در دنیا چنین نگاهی به ورزش پایه و از جمله بسکتبال وجود دارد. در این راستا اگر کارها اصولی انجام شود، نتیجه خوبی هم به همراه خواهد داشت. می توانم بگویم همه تلاشمان این است به لحاظ کیفی در مسابقات قهرمانی جهان بسکتبال خوبی ارائه دهیم و در این زمینه تلاش می کنیم. هر چند که نمی توانم بگویم در این زمینه صد در صد به اهدافمان رسیده ایم.»


سرمربی تیم بسکتبال جوانان در ادامه متذکر شد: «یکی از برنامه هایمان برای تشکیل ترکیب نهایی تیم جوانان این بود که ببینیم از میان بازیکنان دعوت شده چه تعداد می توانند زمان بیشتری در این سطح بمانند و بر همین اساس بخشی از ارزیابی هایمان را انجام دادیم. در کل می توانم بگویم از ترکیب فعلی ۳-۴ بازیکن هستند که می توانند در آینده در سطوح بالاتر و برای تیم ملی خوب کار کنند.»


وی در رابطه با تغییرات ایجاد شده در ترکیب تیم جوانان نسبت به ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، خاطرنشان کرد: «سه بازیکن از ترکیب آسیایی گذشته را نداریم. از جمع ۱۵ بازیکن باقیمانده هم شاید نفراتی حذف شوند که در آن مسابقات حضور داشتند. در کل حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد تیم نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا تغییر کرده است.»


کوهیان در خاتمه و با تاکید بر اینکه در مسابقات کمتر به فکر نتیجه است و بیشتر به رشد بازیکنانش فکر می کند، در ارزیابی تیم ‌های همگروه ایران در مسابقات جهانی گفت: «آمریکا یک تیم انتخاب شده است که یکی از قدرت های مسابقات به حساب می آید. هم گروهی با این تیم را به فال نیک می گیرم چون شاید در مواقع دیگر فرصت رویارویی با آمریکا را پیدا نکنیم. در مورد کرواسی هم باید بگویم ۱۲ بازیکن این تیم انتخاب شده اند و مدت زیادی است که با هم تمرین می کنند. خود آنها اذعان دارند که این تیم نسبت به دوره قبل خیلی بهتر شده است. مصر هم تیم قلدری به لحاظ فیزیکی است، البته فیلم دیدارهای این تیم را ندیده ایم، اما همین بس که قهرمان سال پیش قاره آفریقا است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته