دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 11:06
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

نیروهای مردمی کشورهای منطقه همان الگوی بسیج زمان دفاع مقدس هستند

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حشد الشعبی، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، زینبیون پاکستان و فاطمیون افغانستان، همگی همان الگوی بسیج زمان هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر : 236078

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بسیج شجره‌ی طیبه‌ای است که با دوراندیشی حضرت امام(ره) نهال آن در آذرماه سال 58 کاشته شد، گفت: بسیج نشان داد که پایه‌های این انقلاب روی دوش مردم است و با حمایت‌های مردمی توانست علی‌رغم همه فشارهای دشمنان همچون جنگ و تحریم، نقش مهمی در پیشرفت کشور ایفا کند.


وی با بیان اینکه بسیج نه تنها در مسائل نظامی بلکه در موضوعات بهداشتی همچون واکسیناسیون فلج اطفال ورود پیدا کرده و موفقیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: بسیج در زمان بلاهای طبیعی همچون زلزله بسیار عالی عمل کرده است و الان شاهد حضور اقشار و طبقات مختلف اجتماعی در بسیج هستیم و امیدواریم فرمایش امام راحل در خصوص ایجاد ارتش 20 میلیونی با گسترده تر شدن بسیج محقق شود.


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون کشورهای منطقه در حال الگو برداری از بسیج هستند، توضیح داد: فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص نعمت بودن جنگ، هم‌اکنون قابل لمس است. زیرا تجارب نظامیان و فرماندهان ما در سوریه و عراق مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.


وی با بیان اینکه حشد الشعبی، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، زینبیون پاکستان و فاطمیون افغانستان، همگی همان الگوی بسیج زمان هشت سال دفاع مقدس است، توضیح داد: کسانی که مخالف ایجاد چنین قدرتی در ایران بودند، خود موجب ایجاد چنین توانی در منطقه شدند و اینها نشان‌دهنده صدور انقلاب است.


دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الگوی بسیج تا دریای مدیترانه پیش رفته است، تصریح کرد: دشمن باید مطمئن باشد همانطور که نتوانست از قدرت و گسترش بسیج ایران جلوگیری کند، از قدرت یافتن نیروهای مردمی سایر کشورها نیز نمی‌تواند جلوگیری کند.


وی با بیان اینکه بسیج شجره‌ی طیبه‌ای است که خداوند هم به آن کمک خواهد کرد، افزود: ما باید کیفیت آموزش‌های بسیج را بالا برده و بهتر و بیش‌تر از قبل مسائل فرهنگی را مورد توجه قرار داده و نیروهای خود را با تهدیدات نرم دشمن آشنا کنیم. به‌راستی فضای مجازی صحنه‌ی تازه‌ی درگیری‌های ما با دشمن است که باید مورد توجه قرار گیرد.


سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: روند بسیج تا الان به گونه‌ای بوده که حتی کسانی که به انقلاب نیز دلبستگی ندارند، منصفانه از بسیج تمجید می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته