دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 11:08
دکتر رهبر در نشست با مسئولان بسیج دانشجویی:

تفکر بسیجی را در دانشگاه آزاد همگانی کنید/ دغدغه دانشگاه باید حل مساله مردم باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه اگر می‌خواهد دانشگاهی تمدن‌ساز باشد، مطمئنا یک بخش آن نیازمند نیروی انسانی انقلابی است، دغدغه دانشگاه باید حل مساله مردم باشد.
کد خبر : 236074

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه حجت‌الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی، نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، دکتر قربانی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد صبح امروز از سازمان بسیج دانشجویی کشور بازدید کردند.


فرهاد رهبر در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی، معاونان سازمان و مسئولان بسیج دانشجویی تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد برگزار شد، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی ‌عصر گفت:‌ امیدوارم نشاط شما عزیزان ادامه داشته باشد و مکانیزم انتقال این محتویات به بنده فقط از طریق این جلسات نباشد و من خواهش می‌کنم شرایطی فراهم شود تا این ایده‌ها به صورت سیستماتیک به من و معاونان سازمان برسد.


دغدغه دانشگاه باید حل مساله مردم باشد


رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه اگر می‌خواهد دانشگاهی تمدن‌ساز باشد، مطمئنا یک بخش آن نیازمند نیروی انسانی و انقلابی است. دغدغه دانشگاه باید حل مساله مردم باشد. ما این کار را شروع کرده‌ایم هم اولویت گرفتن از سازمان‌ها و هم ایجاد نظام شکست موضوعات در حال انجام است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران یک تیمی را مسئول انجام این کار کرده‌اند.


او به اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت:‌ دانشگاه در اردوهای جهادی باید بتواند خدمت‌رسانی و فقرزدایی را ساماندهی کند که یکی از مسائل مهم امروز کشور هم هست دانشجویان ما تا زمانی که با آسیب‌های اجتماعی آشنا نشوند، نمی‌توانند با آن مقابله کنند. دانشجویان باید مسائل جامعه و آسیب‌های اجتماعی را از نزدیک درک کنند. اگر ما بتوانیم در اردوی جهادی ذهن دانشجو را آماده کنیم تا مساله محور باشد و درد جامعه را بفهمد، کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.


رهبر گفت: درخواست دانشجویان امروز این است که به جای پایان‌نامه چند واحد درسی بگیرند و بروند که این مطلوب نیست. دانشجو باید مسائل را بشناسد، درک کند و برای رفع آن تفکر کند. البته ما هم باید بسترهایی را فراهم کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد بر تزریق بصیرت دانشجویان بسیجی به کل بدنه دانشجویی تاکید کرد و گفت:‌ حضرت آقا فرمان آتش به اختیار به ما دادند و واقعا این امر یک فرمان مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است. بعضی از کارها در حوزه فرهنگی اعلامی نیست، بلکه اعمالی است اساتید بسیار می‌توانند نقش مهمی در دانشگاه داشته باشند. ما در حال حاضر 30 هزار استاد تمام وقت و 40 هزار استاد مدعو و نیمه وقت داریم و باید واقعیت را به خوبی شناخته و بر اساس آن تصمیم‌گیری و عمل کنیم.


تفکر بسیجی را در دانشگاه همگانی کنید


او خطاب به مسئولان بسیج واحدهای دانشگاه آزاد و سایر حاضران در جلسه گفت: شما باید مراقبت نفوذ باشید. شاید کسانی بخواهند به جنس شما و به شکل شما نفوذ کنند اما برای اهداف خودشان تلاش کنند. بسیج مختص یک قشر خاص نیست، شما باید طوری رفتار کنید که کل دانشگاه بسیج شود. باید فکر کنید در این باره که چگونه می‌خواهید این تفکر بسیجی را در دانشگاه همگانی کنید. خدمت‌رسانی فقط آذوقه رسانی نیست شما باید شیوه‌های اشتغال و کارآفرینی را هم آموزش دهید این امر نیاز به یک حرکت جهادی دارد.


رهبر ادامه داد: همه باید با هم کمک کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی در تراز یک دانشگاه انقلابی قرار گیرد. حضرت امام جنگ را به وسیله جوانان اداره کرد، ما هم اعتقاد داریم که باید به مرور مسئولیت‌ها را به جوانان بسپاریم. الگوی دفاع مقدس امروز در دنیا به الگوی مقاومت تبدیل شده است این فقط در عرصه نظامی نیست ما باید فکر کنیم که در عرصه علمی و فرهنگی چگونه می‌توانیم این الگو را به وجود بیاوریم.


فرهنگ با بخشنامه تغییر نمی‌کند


رهبر با بیان اینکه فرهنگ با بخشنامه تغییر نمی‌کند، تاکید کرد: اگر شما بخواهید با بخشنامه فرهنگ را تغییر دهید اتفاقا نتیجه معکوس داشته، دارد و خواهد داشت. دانشجویان جدیدالورود امروز مورد هجمه فرهنگی واقع شدند، ما فقط یاد گرفته‌ایم اردو برگزار کنیم، اما ارتباط چهره به چهره بسیار مهم است و ما باید بتوانیم شبکه‌ای از ارتباطات را ایجاد و از آن بهره‌برداری کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه قبل از انجام هر کاری باید کاربردی و کارآمدی بودن آن را در نظر داشته باشیم، گفت:‌ مردم و دانشجویان از ما انتظار دارند و باید کارآمد واقع شویم.


رهبر در پایان گفت:‌ خواهش می‌کنم یک مقدار سطح توقعات از خودمان را بالا ببریم ما می‌خواهیم به هم کمک کنیم. امروز مشکل مملکت ما پول نیست، گرچه پول هم نداریم. مشکل اصلی ما مدیریت است، اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم، مدیریت در اولویت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته