دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 09:50

90 درصد بیمارستان‌های پایتخت بالای 40 سال عمر دارند

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از 90 درصد بیمارستان‌های پایتخت عمری بالای 40 سال دارند، گفت: ‌هم اکنون 19 بیمارستان در اولویت ایمن‌سازی هستند.
کد خبر : 236057

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به فضاهای ناایمن در پایتخت و با تاکید بر وضعیت بیمارستان‌ها اظهار کرد: بر اساس گزارش شهرداری تهران 243 فضای ناایمن در مناطق 11 و 12 شناسایی شده است که در این بین بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.


وی با بیان اینکه بر اساس این گزارش بیش از 90 درصد از بیمارستان‌های تهران عمری بالای 40 سال دارند، تصریح کرد: این در حالی است که این مکان باید برای رفع آلام مردم باشد اما خود عاملی برای بحران است.


به گفته عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بیمارستان‌ها به هنگام ساخت برای اخذ گواهی پایان کار و ایمنی از آتش‌نشانی اقدام نمی‌کنند به همین دلیل تلاشی برای ایمن‌سازی صورت نمی‌گیرد.


نژاد بهرام با بیان اینکه هم اکنون 19 بیمارستان در اولویت اول ایمن‌سازی هستند، ‌عنوان کرد: این بیمارستان‌ها هیچ امنیتی ندارند و فاقد سیستم اطفاء حریق و خروج اضطراری هستند. به دلیل اینکه نمی‌توان بیمارستان‌ها را پلمپ کرد لازم است تا هر چه سریع‌تر اقدامی عاجل با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد.


وجود 5 هزار فضای بی‌دفاع شهری در پایتخت


نژاد بهرام با اشاره به 16 روز نارنجی از 15 تا 29 سپتامبر عنوان کرد:‌ از شهرداری تهران می‌خواهیم تا 5 هزار فضای بی‌دفاع شهری در سطح پایتخت را که عاملی برای بروز خشونت به ویژه علیه زنان است، رفع کنند.


وی تاکید کرد: این منطاق باید سریعا شناسایی و برنامه‌ای برای رفع آنها در اسرع وقت تدارک دیده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته