دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1396 - 20:18
انتقاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

نفوذی‌ها در بانک مرکزی قیمت سکه را افزایش می‌دهند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حراج سکه درمان موقتی است، اظهار کرد که نفوذی‌ها در بانک مرکزی قیمت سکه را افزایش می‌دهند.
کد خبر : 235997

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ولی داداشی، با اشاره به سیاست بانک مرکزی برای کاهش قیمت سکه، گفت: در کشور شاهد هستیم که رانت خواران با اقدامات تهاجمی و افزایش قیمت اقلامی چون سکه به بدنه اقتصادی کشور هجوم می برند و دولت نیز رفتاری متقابل دارد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که رانت‌خواران به دنبال آن هستند که اقتصاد کشور و دولت را فلج کنند، دولت نیز در زمین آنها رفته و با رفتار تهاجمی تلاش می کند مانع افزایش قیمت‌ها شود این در حالی است که انتظار می رود دولت دست از تهاجم برداشته و بازی آنها را ادامه ندهد.


نماینده مردم آستارا در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید حرکت برنامه ریزی و مدون داشته باشد، بیان داشت: دولت باید به نحوی برای اقتصاد کشور برنامه ریزی کند که تعداد معدودی نتوانند بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشند تا دولت بعد از آن به دنبال پادزهر برود و به جای رسیدگی به امور اصلی درگیر حواشی اقتصاد شود.


وی تاکید کرد: بنابراین مبارزه دولت و برگزاری حراج سکه از سوی بانک مرکزی، درمان موقتی است و در عین حال به افکار عمومی جامعه آسیب‌ زده می‌شود، در حالی که انتظار وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با شناسایی عوامل اصلی برنامه های پیشگیرانه ارائه دهد تا قیمت‌ها تغییر غیرکارشناسی نداشته باشد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه باید اقدامات و برنامه‌های دولت بلند مدت باشد، گفت: حراج سکه در مدت زمان کوتاه و مقطعی اجرا می‌شود این در حالی است که باید با ظرفیت‌های قانونی که دیده شده است، مانع سود جویی عده‌ای از اقتصاد کشور شد.


داداشی، با اشاره به نفوذ عده ای به بدنه اقتصادی کشور عنوان کرد: عده‌ای دلالال توانسته‌اند به بدنه بانک مرکزی و برخی بانک‌ها نفوذ کنند و با رانت اطلاعاتی قیمت‌ها را افزایش دهند، آنها قیمت‌ها را به 30 هزار تومان افزایش می‌دهند تا پس از پادزهر دولت 15 هزار تومان کاهش یابد و درنهایت 15 هزار تومان سود کنند.


به گزارش خانه ملت،‌ سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین دولت باید هر چه زودتر افراد نفوذی را شناسایی و دست آنها را ازاطلاعاتی اقتصادی کوتاه کند تا بتواند با برنامه‌ریزی مسیر مناسبی برای افزایش قیمت‌ها ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته