دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 12:17

احتمال منوط شدن لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به تصمیم کنگره آمریکا

مقامات غربی در بیانیه‌ای از احتمال تاخیر شورای امنیت سازمان ملل در لغو تحریم‌های ضد ایرانی در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای، تا زمان تصمیم‌گیری کنگره آمریکا درباره این توافق خبر دادند.
کد خبر : 23593

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، مقامات کشورهای غربی اعلام کرده‌اند که در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، این احتمال وجود دارد که شورای امنیت لغو تحریم‌ها علیه ایران را دست‌کم به مدت یک ماه به تعویق بیندازد و منتظر تصمیم‌گیری کنگره آمریکا و بررسی توافق توسط این نهاد باشد.


بر اساس این گزارش، این مقامات که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، اعلام کرده‌اند که این مسئله یک مورد ناخوشایند محسوب می‌شود، اما از نظر سیاسی لازم است که این کار انجام شود زیرا کنگره آمریکا که اکنون جمهوری‌خواهان اکثریت آن را تشکیل می‌دهند و منتقد سرسخت سیاست تعامل دولت باراک اوباما در قبال ایران است، هیچ تمایلی ندارد که در زمینه توافق و یا لغو تحریم‌ها، شورای امنیت از این نهاد پیش بیفتد.


در پایان این گزارش ادعا شده است: به نظر می‌رسد ایران با بی‌میلی و اکراه این تاخیر را از سوی شورای امنیت خواهد پذیرفت. زیرا یک مقام ارشد ایرانی که خواسته نامش فاش نشود در این‌باره گفته است: به نظر می‌رسد ما انتخاب دیگری نداریم. البته مسلم است که ما از این وضعیت هرگز خوشحال نیستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته