دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصوبه کمیسیون اقتصادی برای قاچاق تلقی کردن واردات کالا بیش از میزان تعیین شده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس یکی از مصوبات جلسه امروز کمیسیون مقرر شد افرادی که از حد تعیین‌شده نسبت به ورود کالا به کشور تجاوز می‌کنند این عمل از این پس قاچاق کالا محسوب شده و جرم تلقی می‌شود.
کد خبر : 235805

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: نشست امروز با دستور ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با حضور اعضا برگزار شد.


وی افزود: در نشست امروز موارد مرعا مانده لایحه مذکور مورد بررسی اعضا قرار گرفته و تصویب شد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: پس از اتمام بررسی کلیه مواد و بندهای لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جزئیات آن به تصویب رسید.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح جزئیات مذکور خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه جزئیات لایحه مبارزه با قاچاق کالا و عرضه به تصویب رسیده اما برخی موارد الحاقی باقی مانده است.


موسوی لارگانی ادامه داد: بر اساس یکی از مصوبات این جلسه مقرر شد که افرادی که از حد تعیین‌شده نسبت به ورود کالا به کشور تجاوز می‌کنند این عمل از این پس قاچاق کالا محسوب شده و جرم تلقی می‌شود و به فرموده رهبری این افراد مظنون خواهند بود.


وی افزود: در گذشته به‌گونه‌ای بود که افرادی که بیش از حد مجاز و تعیین‌شده کالا وارد کشور می‌کردند به‌عنوان تخلف گمرکی محسوب شده و تنها جریمه می‌شوند اما بر اساس مصوبه کمیسیون این امر از این به بعد قاچاق کالا محسوب خواهد شد که هرچند به نظر من در حال حاضر این موضوع اجرا نمی‌شود.


موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: گاهی ورود بیش از حد تعیین‌شده کالا به کشور جزو املاک تملیکی محسوب می‌شود و شاید موارد دیگری را برای توجیه این موضوع عنوان می‌کنند که این موارد ظلم به کشور و ضربه به تولیدات داخلی است. به‌عنوان مثال فردی اعلام می‌کند که به این تعداد یا مقدار کالا وارد کشور می‌کنم اما بجای آن مقدار، بیشتر از حد مجاز کالا وارد کشور می‌کند که ما می‌بینیم بعضاً اگر چنین مواردی مشاهده می‌شود یا آن را نادیده می‌گیرند یا گاهی هم متوجه نمی‌شوند که در هر دو حالت امر نادرستی است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: قبلاً لایحه‌ای تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا به مجلس ارائه شده بود که اجرایی نشد. در گذشته نیز رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس گفته بود این قانون اجرایی نیست و به آن عمل نمی‌کنند که همان جا رئیس مجلس عنوان کرد اگر در این رابطه لایحه‌ای ارائه شود آنچه را که نیاز دارد تصویب می‌کنیم تا این موارد مورد بررسی قرار گیرد.


وی در خاتمه اظهار داشت: اکنون لایحه‌ مذبور به مجلس ارائه شده است که امیدواریم پس از تصویب بدون دلایل غیرمنطقی اجرا شود.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته