دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 11:52

امروز دادگاه قاهره حکم نهایی «مرسی» را صادر می‌کند

دادگاه جنایی قاهره امروز حکم خود در پرونده فرار از زندان و همکاری با گروه‌های خارجی را علیه «مرسی» و دیگر رهبران «اخوان‌المسلمین» صادر می‌کند.
کد خبر : 23577

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الیوم‌السابع»، دادگاه جنائی قاهره به ریاست قاضی «شعبان شامی» امروز سه‌شنبه حکم خود در پرونده فرار از زندان در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 و جاسوسی برای سازمان‌های خارجی، افشای اسرار امنیت ملی و همکاری با گروه‌های افراطی در داخل و خارج از مصر با هدف آماده‌سازی برای عملیات تروریستی در خاک مصر را صادر می‌کند.


«محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر و تعداد زیادی از رهبران «اخوان‌المسلمین» در این پرونده متهم به همکاری با حماس، حزب‌الله لبنان و گروه‌های افراط‌گرا هستند.


پیشتر این دادگاه با صدور حکم اعدام برای 106 متهم این پرونده از جمله مرسی، احکام اعدام را برای تأیید به مفتی مصر ارجاع داده بود . دادگاه در جلسه پیشین خود صدور حکم را به امروز موکول کرده بود.


در صورت تأیید حکم اعدام به‌وسیله مفتی، متهمان می‌توانند به حکم صادر شده اعتراض کنند و در صورت قبول آن دادگاه تجدیدنظر دستور به محاکمه مجدد خواهد داد.


«محمد بدیع» رهبر گروه «اخوان»، «رشاد بیومى» معاون رهبر گروه «اخوان‌المسلمین»، «محمد سعد کتاتنى»، «عصام عریان»، «محمد بلتاجى»، «محیى حامد» و «صفوت حجازى» از دیگر متهمان شاخص این پرونده هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته