دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1396 - 15:23
معاون سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با آنا:

واگذاری سرپرستی کودکان بی‌سرپرست زلزله‌زده کرمانشاه صحت ندارد/ 24 کودک بی‌سرپرست و تک سرپرست حاصل زلزله

معاون پیشگیری و مدیریت ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور ضمن تکذیب واگذاری کودکان بی‌سرپرست زلزله‌زده به متقاضیان ، عنوان کرد: کودکان بی‌سرپرست زلزله‌زده توسط بهزیستی یا اقوام درجه یک نگه‌داری می‌شوند.
کد خبر : 235769

فرید براتی، معاون پیشگیری و مدیریت ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص پیامی مبنی براینکه افراد فاقد فرزند می‌توانند بدون سخت‌گیری‌های پرورشگاه و پرداخت هیچ گونه هزینه صاحب فرزندان بی‌سرپرست زلزله‌زده کرمانشاهی شوند، گفت: ما این مساله را پیگیری کردیم و نتایج بررسی‌ها نشان داد چنین ادعایی صحت ندارد و انتشار آن صرفا موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.


24 کودک بی‌سرپرست و تک سرپرست حاصل زلزله کرمانشاه


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه در زلزله اخیر چند کودک والدین خود را از دست دادند، یادآور شد: در حادثه اخیر 6 کودک هر دو والد و 20 کودک تنها یکی از والدین خود را از دست داده‌اند که از این تعداد تنها دو نفر تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.


براتی خاطرنشان کرد: یکی از کودکان دچار بیماری هیدروسفالی (بزرگی سر) است که در حال حاضر تحت نظر بهزیستی در بیمارستان بستری است و یک کودک نیز به دلیل از دست دادن هر دو والد و نبود سرپرست تحت نظر بهزیستی است.


معاون پیشگیری و مدیریت ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت این 24 کودک تک سرپرست و بدون سرپرست، گفت: کودکانی که تنها یکی از والدین خود را از دست داده‌اند تحت سرپرستی پدر یا مادرشان که در قید حیات است، قرار دارند.


وی افزود: اما پس از وقوع حادثه کودکانی که هر دو والد خود را از دست داده‌اند توسط اقوام درجه یک نگه‌داری می‌شوند.


براتی با بیان اینکه مستمری به این کودکان تعلق می‌گیرد، یادآور شد: سرپرستان این کودکان می‌توانند برای نگه‌داری بهتر از ایم مستمری بهره‌مند شوند.


معاون پیشگیری و مدیریت ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اگر پس مدتی اقوام درجه یک تمایلی به نگه‌داری این کودکان نداشته باشند، سرپرستی آنها چگونه خواهد شد، گفت: اگر اقوام این کودکان بنا به دلایلی از سرپرستی این کودکان انصراف دهند قانون آنها را تحویل بهزستی می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته