دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1396 - 09:27
انتخابی جام جهانی 2019 چین

مصاف حیثیتی آسمان‌خراش‌های ایرانی با قطر درتهران

تیم ملی بسکتبال ایران برای جبران شکست خود مقابل عراق امروز برای رسیدن به پیروزی به دیدار قطر می‌رود.
کد خبر : 235727

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ تیم ملی بسکتبال ایران در حالی امروز دومین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2019 چین را برابر قطر برگزار می کند که در دیدار نخست خود در عین ناباوری مغلوب عراق شد.


شاگردان مهران حاتمی در نخستین دیدار خود در اردن برابر عراق نمایشی به دور از انتظار را ارائه کردند و با از دست دادن فرصت‌های بسیار زیاد اجازه دادند تا حریف نه چندان مطرح‌شان به دو امتیاز این مسابقه دست پیدا کند. اشتباهات ملی‌پوشان بسکتبال ایران در حالی برابر عراقی‌ها صورت گرفت که آنها در بسیاری از دقایق مسابقه از حریف خود جلو بوند اما در کوارتر چهارم میزان پرتاب‌های اشتباه آنها به اندازه‌ای بالا بود که اجازه داد تا عراقی‌ها فاصله مناسبی را ایجاد کنند و در نهایت هم برنده از زمین بیرون بیایند تا تنها یک امتیاز توشه سفر نیم ملی بسکتبال از اردن باشد.


امروز و از ساعت 17 در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف قطر می‌روند. تیمی که در بازی اول توانست برابر قزاقستان دیگر تیم گروه به برتری دست پیدا کند و از میدان اول خود اندوخته 2 امتیازی را حاصل کند. بدون تردید امروز تماشاگران بسکتبال دوست کشورمان با حمایت پرشورشان از شاگردان مهران حاتمی کمک خواهند کرد تا تیم ملی کشورشان به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شود. موضوعی که برای همه علاقه‌مندان بسیار اهمیت دارد. با توجه به سابقه بسیار خوبی که بسکتبال ایران در سطح آسیا دارد، توقف برابر تیم ملی قطر را هیچ‌کس برنمی‌تابد و همه انتظار دارند تا تیم ملی کشورمان به عنوان تیم نخست گروه به مرحله نهایی انتخابی بسکتبال آسیا در چین راه پیدا کنیم.


تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار اول خود برابر عراق حامد حدادی را به خاطر حضور در تیم سیچوآن چین در اختیار نداشت و در دیدار امروز هم به رغم آنکه حدادی به تهران آمده بود تا تیم ملی کشورش را همراهی کند، مسئولان باشگاه سیچوآن خواهان بازگشت وی به کشور چین شده‌اند تا در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال چین او در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش حضور داشته باشد.


دیگر غایب بزرگ بلندقامتان ایران در مصاف با عراق بهنام یخچالی بود که در روز نخست اردوی تیم ملی دچار مصدومیت شد و تلاش کادرپزشکی تیم ملی برای رساندن گارد دوم تیم مهران حاتمی بی‌نتیجه ماند تا یخچالی در این مسابقه هم نتواند به کشورش کمک کند.


به رغم غیبت این دو ملی‌پوش با تجربه همه امید دوست‌داران بسکتبال ایران به‌خصوص آنهایی که در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی حاضر می‌شوند این است که شاگردان مهران حاتمی در دومین گام برای رسیدن به رقابت‌های جام جهانی چین نمایش بسیار بهتری را نسبت به دیدار روز اول برابر عراق ارائه دهند تا با کسب پیروزی خانگی برابر قطر امیدها برای صدرنشینی و صعود در دل همه زنده شود.


اوشین ساهاکیان، ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، محمد جمشیدی، آرمان زنگنه، روزبه ارغوان و حتی نوید نیکتاش بازیکنانی هستند که با بازی بدون اشتباه و پرتاب‌های خود می‌توانند کمک کنند تا تیم ملی برابر قطر به پیروزی با ارزشی دست پیدا کند. هر چند نباید از وحید دلیرزهان و فرید اصلانی هم به عنوان بازیکنانی که می‌توانند عصای دست مهران حاتمی و بسکتبال ملی ایران شوند، غافل شد. قطعا ریباندها، بلاک‌شات‌ها و پرتاب‌های 3 گام صحیح می تواند رمز پیروزی بسکتبال ایران بر قطر باشد.


باید دید شرایط روحی آسمان‌خراش‌های ایران در دیدار امروز چگونه است چرا که پیروزی در این مسابقه شرایط را برای صعود به دور بعدی مسابقات انتخابی بهتر از قبل می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته