دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حذف داروی حیاتی پوکی استخوان از فهرست بیمه‌ها

داروی 60 هزار تومانی به یک باره 600 هزار تومان شد

رئیس انجمن روماتولوژی ایران با اشاره به این که مهم ترین داروی بیماران پوکی استخوان از پوشش سازمان‌های بیمه‌گر خارج شده است، مدعی شد: به یک باره این دارو برای حدود هفت هزار بیمار قطع و درمان این بیماران به شکل ناگهانی متوقف شده است و این بیماران بلاتکلیف مانده‌اند.
کد خبر : 235620

به گزارش گروه رسانه|‌های دیگر آنا، یکی از بیماران پوکی استخوان که با این دارو تحت درمان بوده، گفته است: حدود یک ماه و نیم است که این دارو از فهرست بیمه حذف شده و دارویی را که با ۶۰ هزار تومان می خریدیم، امروز حدود ۶۰۰ هزار تومان است که هزینه بسیار سنگینی را تحمیل می کند و متاسفانه به علت ناتوانی در پرداخت هزینه دارو، ناچار به توقف درمان شده‌ام.


احمدرضا جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی ایران در همین باره گفت: داروی تری‌پاراتاید از پوشش بیمه خارج شده‌ است و علت آن مشخص نیست. وی ادامه داد: داروی تری پاراتاید یک داروی منحصر به فرد است. زمانی که بیماری استئوپروز یا پوکی استخوان خیلی شدید دارد و به خصوص دچار شکستگی‌های مهره می‌شود تنها دارویی که برای درمان وی مفید است، همین تری‌پاراتاید است و ما داروی دیگری برای درمان این بیماران نداریم.


رئیس انجمن روماتولوژی با اشاره به این که سازمان‌های بیمه‌گر دیگر این دارو را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند، گفت: متاسفانه معلوم نیست به کدام دلیل غیرعلمی سازمان‌های بیمه‌گر تصمیم‌ گرفتند این دارو را از فهرست بیمه خارج کنند.


جمشیدی با تاکید بر این که داروی تری پاراتاید تولید داخل است، افزود: یکی از افتخارات کشور تولید داروی تری‌پاراتاید است که تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد.


رئیس انجمن روماتولوژی تصریح کرد: به یک باره این دارو برای حدود هفت هزار بیمار قطع و درمان این بیماران به شکل ناگهانی متوقف شده است و این بیماران بلاتکلیف مانده‌اند و هیچ درمانی نیست که بخواهند ادامه دهند. طول دوره درمان با این دارو ۱۸ تا ۲۴ ماه است، در حالی که بیمارانی داریم که شش ماه دارو مصرف کرده اند و امروز به یک باره درمان شان قطع شده است.


او با اشاره به هزینه دارو گفت: باتوجه به این که این دارو تکنولوژی پیشرفته ای دارد، بسیار گران است و بیماران بدون حمایت بیمه‌ها قادر به تهیه این دارو نیستند.


منبع: خراسان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته