دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ذوب‌آهن اصفهان گواهینامه بالاترین استاندارد تولید میلگرد را کسب کرد

ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین فولادساز ایرانی و یکی از معدود فولادسازان منطقه موفق به دریافت گواهینامه شرکت انگلیسی معتبر UK CARES برای مطابقت محصول میلگردهایBS 4449:2005 Grade B500Bو نیز گواهی سیستم های مدیریت کیفیت ایزو 9001  ورژن 2008 در حوزه تولید شمش و میلگرد گردید.
کد خبر : 235484

به گزارش گروه اقتصادی آنا، احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، ضمن بیان مطلب فوق، این گواهینامه را نشان دهنده بالاترین سطح کیفیت و استاندارد در تولید میلگرد و شمش دانست وگفت : دریافت گواهینامه UK CARES امکان صادرات میلگرد ذوب آهن اصفهان به کشور انگلستان وسایر کشورهای بریتانیا را فراهم می کند . ضمن اینکه صادرات محصولات فولادی به بسیاری کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مستلزم داشتن این گواهینامه معتبر است .


مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، دریافت این گواهینامه را عامل توسعه صادرات محصولات این شرکت دانست و گفت : این موفقیت نشانگر این است که ذوب آهن اصفهان می تواند محصولات خود را با بالاترین استاندارد به کشورهای مختلف دنیا صادر کند .


وی با بیان اینکه هم اکنون محصولات این شرکت به 15 کشور در 4 قاره دنیا صادر می شود گفت : هدف ما ، امسال گذر از یک میلیون تن صادرات است و صادرات ذوب آهن از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 85 درصد رشد داشته که پیشتاز در بین واحدهای فولادی کشور می باشد .


صادقی ،‌ توسعه صادرات ذوب آهن را حاصل ، برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه محصول و تبدیل آن به یک برند جهانی دانست و افزود : در این شرایط و با کسب این موفقیت ها ،‌انتظار از دولت این است که از واردات و تولید محصولات فولادی بی کیفیت که مشکلات بسیاری در کشور ایجاد می کند ، جلوگیری کند و همچنین برای حل مشکلات مالی ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور چاره اندیشی جدی صورت گیرد .


وی با اشاره به قدمت نیم قرنی این شرکت گفت : در 5 دهه گذشته ،‌ذوب آهن اصفهان به دلیل اینکه اولین شرکت فولادی کشور بود ،‌خدمات بسیاری به صنعت کشور ارائه نمود و بسیاری متخصصین ایرانی در صنایع مختلف ، دوره ای را در ذوب آهن اصفهان گذرانده اند و از آن با افتخار یاد می کنند . این برند ارزشمند ملی ، نماد صنعت کشور است وبسیاری صنایع فولادی کشور مدیون آن هستند و در ساخت آنها از توان تخصصی و همچنین امکانات مالی این شرکت استفاده شده است . در واقع مشکلات امروز ذوب‌آهن ،‌ناشی از عدم بازگشت آن سرمایه ها است و هرگز نباید اجازه داد که این مجتمع عظیم صنعتی با بحران مواجه گردد .


شیرین پرور مدیر کیفیت ذوب آهن اصفهان نیز این شرکت را پیشرو در توجه به کیفیت دانست و گفت : ذوب آهن هیچ گاه کیفیت را فدای منافع اقتصادی نکرده است و اولویت این شرکت توجه به حفظ وافزایش کیفیت محصولات است تا حقوق مصرف کننده رعایت شود .


وی تصریح کرد : برای دریافت گواهینامه UK CARES بیش از یک سال مذاکرات مختلف با شرکت مربوطه انجام شد و پروسه سخت و پیچیده ای را گذرانیدم . در این پروسه ،‌محصولات ذوب آهن در آزمایشگاه های معتبر و مدرن خارج از کشور آزمایش گردید و سربلند بیرون آمد .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته