دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1394 - 11:14
در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر اتفاق افتاد

تحلیل دوستی از عملکرد دولت‌ها پیش از دولت تدبیر و امید/ کارگزاران نظام به روحانی کمک کنند

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به سالروز شکل‌گیری دولت تدبیر و امید گفت: اعتقاد دارم این دولت با تمامی دولت‌های گذشته متفاوت است و تمام کسانی که برای نظام زحمت کشیده‌اند به دور از حاشیه باید به دولت کمک کنند تا مشکلاتی که از دولت قبل به وجود آمده، حل شود.
کد خبر : 23540

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسماعیل دوستی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر تهران عنوان کرد: در یک بررسی می‌توان متوجه شد که دولت آقای بازرگان که بین سال 57 تا 58 تشکیل شد سازماندهی نیروهای انقلاب را بر عهده داشت و پس از آن در سال 58 تا 60 دولت شهدای عزیزمان مطهری و باهنر بود و اتفاقات ناگواری از جمله توطئه کردستان و شمال کشور به وقوع پیوست.


وی افزود: اما در آن دوران با رهبری خردمندانه و حضور نیروهای انقلابی دشمن نتوانست کاری انجام دهد هر چند شهدای گرانقدری مانند بهشتی، مطهری، باهنر و رجایی را از ما گرفت.


دوستی با بیان اینکه از مهر سال 60 تا سال 68 سکان اجرایی کشور به دست رهبر معظم انقلاب افتاد و با کمک نخست وزیر قابل آن زمان زحمت‌های بسیاری برای مقابله با قدرت‌های جهانی کشیده شد، گفت: در آن زمان توانستیم بحران جنگ را هم پشت سر بگذاریم و همچنین شرایطی را فراهم کنیم تا مردم در کمال آرامش زندگی کنند.


دوران آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز سازندگی در کشور بود


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه از سال 68 تا 76 دوران آغاز سازندگی و اقدامات اساسی و زیر بنایی در کشور بود، افزود: آقای هاشمی در این دوران توانستند خرابی های 8 سال دفاع مقدس را ساماندهی کنند.


دوستی با اشاره به ریاست جمهوری سید محمد خاتمی گفت: از سال 76 تا 84 نیز دوران طلایی اصلاحات آغاز شد که بر اساس نظم و انضباط شکل گرفت و اما متاسفانه از سال 84 تا 92 در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد چند اتفاق بی نظیر در کشور افتاد.


عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران یکی از این اتفاقات را تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان دانست و گفت: این تحریم‌ها باعث شد تا انضباط مالی کشور بر هم خورده و از بین برود.


وی اضافه کرد: به جز تحریم‌ها عامل بعدی یارانه‌ها بود که متاسفانه مشکلات بسیاری را ایجاد کرد و دولت کنونی باید 42 هزار میلیارد تومان در سال یارانه پرداخت کند در حالی که این پول باید صرف اشتغال، کارآفرینی و توسعه در کشور می شد.


دوستی یادآورشد: بر همین اساس امروز تمامی کسانی که برای نظام زحمت کشیده‌اند به دور از حاشیه باید به دولت کمک کنند تا مشکلاتی که از دولت قبل به وجود آمده حل شود.


از بدو ورود به شورای شهر، نظارت را سیاسی دیدیم


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از زمانی که شورای چهارم آغاز شد، متاسفانه نتوانستیم آن طور که باید و شاید نظارت دقیقی بر مدیریت شهری داشته باشیم زیرا با مقاومت و عدم پذیرش مواجه شد چرا که تصور می‌کنند ما به دنبال مچ‌گیری هستیم در حالیکه می‌خواهیم شفاف‌سازی کنیم.


این عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنانش به 4 مولفه اصلی برای داشتن پایتختی مناسب و سبز در جهان اشاره کرد و گفت: اکنون هنوز به این 4 مولفه یعنی داشتن فرودگاه مناسب، مترو و حمل و نقل روان، یادمان یا برج شهر و مراکز تفریحی و هتل ها به طور کامل دست نیافته ایم.


دوستی در خصوص مشکلات فرودگاه گفت: فرودگاه ویترین و ورودی اصلی کشور محسوب می‌شود و بر همین اساس از وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم تا وضعیت فرودگاه امام را به طور ویژه بررسی کند.


شهردار تهران تمام توانش را بر توسعه مترو بگذارد


وی گفت: شهردار تهران در توسعه حمل و نقل عمومی زحمات زیادی کشیده و تاکنون توانسته‌ایم 200 کیلومتر خط مترو بکشیم اما از آقای قالیباف می‌خواهم تمام ذهن و عملیات خود را بر روی توسعه هر چه بیشتر مترو و حمل ونقل روان در شهر معطوف کند.


دوستی در ادامه به یکی از مشکلات برج میلاد اشاره کرد و گفت: سال هاست گودالی در کنار برج ایجاد شده و بدون اینکه ساخت و سازی انجام شود تعطیل شده است بنابراین هر چه زودتر باید تکلیف این گودال نیز مشخص شود.


عضو کمیسیون عمرانی شورای شهر چهارم با ابراز تاسف از اینکه نمی‌توانیم کارنامه خوبی در خصوص دارا بودن مراکز تفریحی و هتل‌ها در شهر ارائه دهیم تاکید کرد:‌ بنابراین در دو سال باقی ما‌نده از دوره چهارم شورا بایستی به این موضوع و سه محور دیگر که عنوان شد توجه ویژه ای شود.


مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در واکنش به سخنان دوستی گفت: موضوع گود برج میلاد را دنبال می‌کنیم اما طرحی که برای آن داده شده هنوز تایید نشده و نیلینگ آن نیز در حال اتمام اعتبار است، بنابراین ابتدا باید این گود مقاوم‌سازی شود و سپس نقایص آن رفع شده و طرح جدیدی برای ساخت در آن ارائه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته