دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1396 - 16:11
در جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی:

طرح واگذاری اختیارات آموزشی به دانشگاه‌ها تصویب شد/ تاکید وزیر علوم بر تسریع در فرایند بررسی و تصویب برنامه‌های درسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی بر تسریع در فرایند بررسی و تصویب برنامه‌های درسی تاکید کرد، در این جلسه برنامه درسی دوره کارشناسی مدیریت آماد که توسط کمیته نظامی انتظامی پیشنهاد شده بود تصویب شد.
کد خبر : 235338

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در هشتصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی گفت: باید شورای عالی برنامه‌ریزی را به سمت استاندارد‌سازی و تدوین سیاست‌های کلان سوق دهیم و تاحدممکن اختیارات این حوزه به دانشگاه‌ها واگذار شود.


در این جلسه، برنامه درسی دوره کارشناسی مدیریت آماد که توسط کمیته نظامی انتظامی پیشنهاد شده بود مطرح و به تصویب رسید.


همچنین کلیات طرح واگذاری اختیارات آموزشی به دانشگاه‌ها مورد تصویب قرارگرفت و مقرر شد مصادیق اختیارات در حوزه معاونت آموزشی متناسب با جایگاه مراکز آموزش عالی در نظام سطح‌بندی در اسرع وقت مشخص و به دانشگاه‌های مجری ابلاغ شود.


در ادامه، هشتصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی، تعدادی از برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه‌های سطح یک نیز با استناد به آیین‌نامه واگذاری اختیارات برنامه‌ریزی درسی به دانشگاه‌ها (موضوع ابلاغیه شماره ۲۸۸۷۱۵/ ۲ مورخ ۱۵/ ۱۲/ ۱۳۹۵) به اطلاع و تایید شورای عالی برنامه‌ریزی رسید.


این برنامه‌ها از مهر ۱۳۹۷ در تمامی دانشگاه‌ها پس از کسب مجوز شورای گسترش آموزش عالی قابل اجرا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب