دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تعهد شده است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تعهد شده است.
کد خبر : 235332

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حمیدرضا حاجی بابایی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به بودجه‌ریزی درست در کشور برسیم باید تقسیم عادلانه آن به خوبی انجام شود، گفت: در برخی استان‌ها به قدری بودجه وارد می‌شود که توان هزینه کردن آن را ندارند و استانی دیگر با کمبود بودجه روبه‌رو است.


حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه هم اکنون در آستانه مشخص کردن بودجه هستیم، عنوان کرد: براساس برنامه ششم توسعه هر سال باید ۲۰ درصد بودجه به بودجه عملیاتی تبدیل شود.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای قیر رایگان شهرها و روستاها یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.


حاجی بابایی عنوان کرد: بودجه‌ای که قرار است در اختیار استان‌ها قرار گیرد باید تعریفی برای آن مشخص شود تا مدیرکل، استاندار و دیگر مسئولان وظیفه خود را به خوبی بدانند.


وی از اشتغال به عنوان اساسی‌ترین موضوع در کشور سخن به میان آورد و تاکید کرد: حدود یک هشتم اشتغال کشور از طریق بودجه دولت باید انجام شود و بقیه آن باید از طریق منابع غیر منابع مستقیم دولت مانند بانک‌ها، سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی تأمین شود.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید ۵ هزار میلیارد تومان برای تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری کنند اظهار کرد: امسال ۶۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تعهد شده بود که تاکنون ۴۰ میلیارد دلار از طریق فاینانس، مشارکت، سرمایه‌گذاری خارجی در کشور امضا شده که بخشی از آن خروجی نیز داشته است.


وی با تأکید بر اینکه باید آماری از میزان سرمایه‌گذاری‌ها و اعتبارات داشته باشیم، گفت: گاهی مدیران استانی آگاهی ندارند که هر دستگاه در کشور چقدر سرمایه‌گذاری کرده تا سهم خود را بخواهد یا این موضوع را برای پیگیری‌های بیشتر به نمایندگان و استاندار بگوید.


منبع:‌مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته