دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1396 - 00:17
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

عضویت در کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به ضرر ایران است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت: لزومی ندارد که ایران عضو برخی از کنوانسیون‌های بین‌‌المللی باشد، چون این عضویت بر ما تعهداتی را تحمیل می‌کند که به ضرر ایران است.
کد خبر : 235323

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به تقدیم لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، گفت: لزومی ندارد که ایران عضو برخی از کنوانسیون‌های بین‌‌المللی باشد، چون این عضویت بر ما تعهداتی را تحمیل می‌کند که به ضرر ایران است.


وی با بیان اینکه تعریف ایران و غرب در مورد تروریسم و داعش متفاوت است، افزود: داعش یک جریان تروریستی افراطی است که همه جهان شاهد رفتارهای آن بودند. غرب نیز همواره در مورد تروریسم برخوردهای دوگانه داشته است، در صورتی که نگاه ایران به تروریسم واضح و مشخص است.


نماینده مردم تبریز در مجلس دهم با بیان اینکه غرب مبارزان فلسطینی را تروریسم معرفی می‌کند، توضیح داد: ایران برای ورود به هر کنوانسیونی برای حل این تناقش ها و حل آن، باید نخست تعاریف و مرزبندی ها را مشخص کند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نمی‌تواند هم یک موضوع را بپذیرید و هم نپذیرد، تصریح کرد: این لایحه ابتدا باید در مجلس بررسی شده و تفاوت ها و مرزبندی های آن با ایران مشخص شود. تعاریف باید دقیق باشد تا مشخص شود چه جریانی قابل تایید است و چه جریانی قابل تایید نیست در غیر اینصورت در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.


به گزارش آنا، چندی پیش لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم تقدیم مجلس شد.


لایحه " الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم" که به پیشنهاد وزارت امور خارجه در جلسه مورخ 1396/08/07هیأت وزیران به تصویب رسیده است، جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.


در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم سندی است برای پیشگیری و مقابله با اشکال و مصادیق مختلف تروریسم بین المللی از طریق قطع منابع و پشتوانه های مالی سازمان ها و گروه های تروریستی با اجماع به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته